Teemaviikko: Tempaus kauppakeskuksessa, Ylivieska

Ylivieskan Aurinkoiset järjestää yhteistylökumppanien kanssa

Tempaus kauppakeskuksessa, Ylivieska
lauantaina 3.12.2022

Järjestelyissä auttaa Jokilaaksojen KVT (kehitysvammaisten tukiyhdistys). Yhdistys auttaa esittelypisteen valmistelussa ja tavaroiden kuljetuksessa. Tapahtumassa esitellään Me Itse -ryhmän ja tukiyhdistyksen toimintaa.

Näymme ja kuulumme kauppakeskuksessa lauanaina 3.12. Tarkoitus on jakaa materiaalia sekä mehua ja piparia/karkkia. Omasta Me Itse -ryhmästä osallistuu 5–7 jäsentä ja kaksi taustatukea. Toivottavasti päästään jututtamaan mahdollisimman montaa ihmistä. Jaamme julkilausumaa, kortteja, tarroja ja muuta materiaalia. Näkymällä ja ihmisiä kohtaamalla pyritään vaikuttamaan myös asenteisiin.

Meillä on Me itse -paidat, joilla saadaan lisätään näkyvyyttä. Olemme hankkineet varoja kalenterimyynnillä.

Anu Kamau
anu.kamau@gmail.com

Olemme osa valtakunnallista teemaviikkoa 1. – 7.12., joka nostaa esille kehitysvammaisten ihmisten oikeuksia.

Teemaviikko

Teemaviikko on 1. – 7. joulukuuta, ja silloin puhutaan hyvistä ja huonoista asenteista kehitysvammaisten ja vastaavaa tukea käyttävien ihmisiä kohtaan. Viikon tunnuslause 2022 on ”Sun asenne – mun elämä”. Lisätietoa Tukiliiton sivulla:
Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikko