Teemaviikko: Pihakonsertti ja Kohtaa mut -näyttely, Sysmä

Sysmän Kehitysvammaisten Tuki ry järjestää yhteistyökumppaneidensa kanssa

Pihakonsertti
Sysmän Toimintakeskus

Tarkoitus on järjestää ”pihakonsertin”, jonka yhteydessä tarjotaan pientä purtavaa.

Osallistetamme kehitysvammaisia jäseniämme järjestämään tapahtumaa. Kortteja hyödynnetään päivätoiminnassa, josta ne voidaan toimittaa yhdessä eteenpäin kuntaan tai kotihoidon mukana yksinäisille vanhuksille.

Kohtaa mut -näyttely
Sysmän kirjasto

Kohtaamut-ajatusta katsomme valokuvien kautta. Elokuussa järjestettiin valokuvauspäivä paikallisessa kaunissa Suvipinxin kahvilassa. Nyt on tarkoitus järjestää teemaviikolle 18 kuvan  näyttely kirjastoon. Elokuussa järjestetty tempaus oli ”kuplasta” ulkona. Haluamme jatkaa ”hiljaisten” jäsenten ja etenkin kehitysvammaisten jäsentemme löytymistä itse toimintaan.

Anne Ulmala
Sysmän Kehitysvammaisten Tuki ry
anne.ulmala@phnet.fi

Olemme osa valtakunnallista teemaviikkoa 1. – 7.12.2020, joka nostaa esille kehitysvammaisten ihmisten oikeuksia.

Teemaviikko

Teemaviikko on 1. – 7. joulukuuta, ja silloin puhutaan kehitysvammaisten ja vastaavaa tukea käyttävien ihmisten toimeentulosta. Viikon tunnuslause 2020 on ”Irti köyhyydestä. Työstä palkkaa”. Poikkeustilanteen takia 2020 tuen hakuaika päättyy marraskuun 20. päivä. Lähtekää mukaan korttikampanjaan! Lisätietoa Tukiliiton sivulla:
Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikko