Teemaviikko: Henkilökohtainen apu -tempaukset, Rovaniemi

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 1.12.2018
Päättyy: 7.12.2018

Lapin Metkat, paikallinen Me Itse -ryhmä, järjestää Kehitysvammaisten ihmisten viikolla Rovaniemellä tempauksen henkilökohtaisesta avusta.

Haluamme nostaa henkilökohtaisen avustajan tärkeyttä, tehdä työstä houkuttelevampaa ja nostaa mm. opiskelijoiden kiinnostusta henkilökohtaisen avustajan työhön.

Kerromme kehitysvammaisille henkilöille, miten he voivat itse päättää ja valita oman henkilökohtaisen avustajan ja miten se käytännössä hoidetaan. Tuotamme materiaalia avuksi kehitysvammaiselle henkilölle itselleen haastattelun tekemiseen ja avustajan valintaan, asioiden ja asiayhteyksien ymmärtämiseen, ongelmien ratkaisemiseen ja oman toiminnan suunnitteluun.

Tempauksen toteuttavat kehitysvammaisten henkilöt, lapinmetkalaiset itse. Jalkaudumme eri oppilaitoksissa henkilökohtaisesti, pyrimme sopimaan oppilaitoskohtaisesti lähestymistavat. Samalla tuomme tietoisuuteen kehitysvammaisten asiaa ja tutuksi Lapin Metkojen toimintaa.

Toteutamme teemaviikon yhteistyössä Kolpeneen palvelukeskuksen kanssa ja Rovaniemellä toimivien oppilaitosten kanssa.

Kaisa Kekkonen
kaisakekkonen@outlook.com

Olemme osa valtakunnallista kehitysvammaisten ihmisten teemaviikkoa 1. – 7.12.2018.

Teemaviikko

Teemaviikon tunnus 2018 on “Itte saa päättää”.
Nostamme esille itsenäisyyttä ja osallisuutta. Kohtaa mut!
Lisätietoa Tukiliiton sivulla:
Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikko