Teemaviikko: Taidepaja-kahvila, Oulu

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 5.12.2018
Päättyy: 5.12.2018

Oulun Tuomiokirkon kryptassa järjestetään kehitysvammaisille ihmisille suunnattu Taidepaja-kahvila, jossa myös myynnissä itse leivottuja herkkuja. Aloitamme 5.12.2018 kello 11 ja päätämme kello 14.

Tapahtumaa järjestelyissä mukana Oulun kehitysvammaisten tuki ry:n vapaaehtoisten lisäksi Menojengi eli nuorten kehitysvammaisten ryhmä.

Kahvilassa mahdollisuus tehdä ohjatusti oma taideteos, maalaus, teemaviikon aiheen “Itse saa päättää” ympärillä. Taidetilassa ohjaajina palkattuna yhdistyksemme taidekerho-ohjaajaa sekä Suomen diakoniaopiston kehitysvammatyön opiskelijoita vapaaehtoisina.

Kello 13.30 taideteokset siirretään tuomikorkon kirkkosaliin. Tuomirovasti Satu Saarinen ja Kehitysvamma työn pappi Risto Tabell pitävät kaikille avoimen pienen hartauksen, jossa luodaan rukous taideteosten kautta. Hartaushetkessä esiintyy yhdistyksemme musiikkiryhmä Estottomat kahdella eri lauluesityksellä.

Tiedottamisessa on käytössä useita kanavia:

• Yhdistyksen omat: kuukausikirje, kotisivut ja Facebook
  • Suora tiedottaminen kaikkiin alueen asumispalveluihin, työkeskuksiin ja oppilaitoksiin
  • Tiedottaminen osana Oulun kaupungin Kirjavaa Kulttuuria – tiedotuksessa (erityisryhmien taideviikko)
  • Tiedottaminen seurakunnan tiedotuskanavien kautta, mm Rauhantervehdys-lehti sekä kotisivut

Jaana Lauri
Oulun kehitysvammaisten tuki ry
jaana.lauri@oketuki.fi

Olemme osa valtakunnallista kehitysvammaisten ihmisten teemaviikkoa 1. – 7.12.2018.

Teemaviikko

Teemaviikon tunnus 2018 on ”Itte saa päättää”.
Nostamme esille itsenäisyyttä ja osallisuutta. Kohtaa mut!
Lisätietoa Tukiliiton sivulla:
Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikko