Teemaviikko: Oma elämä, oma koti, Tampere

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 3.12.2017
Päättyy: 3.12.2017

“Oma elämä, oma koti” Rinnekoti Melbassa sunnuntaina 3.12.2017 kello 13 – 15.

Avoimet ovet -tapahtuma, jossa yhdistysten jäsenistö pääsee tutustumaan uuteen asuntolaan ja samalla mennään viemään tietoa toimijoista kodin työntekijöille, asukkaille, läheisille ja naapureille. Tutustetaan naapurustoa asukkaisiin ja päinvastoin. Ohjelmassa musiikkia josta vastaa Anu Lehtonen ja kakkukahvit vierailijoille ja asukkaille.
Tutustutaan uuteen asumisyksikköön ja viedään sinne tietoa yhdistyksen-, Iltalinjan- ja Tampereen Hämppien toiminnasta. Perehdytetään henkilökuntaa, asukkaita ja heidän läheisiään näiden toimijoiden tekemään työhön. Avataan kodin ovet naapurustolle ja sen kautta näytään ja tehdään kehitysvammaiset ihmiset naapureina tutuksi ja näkyviksi. Hälvennetään ennakkoluuloja ja negatiivisia asenteita. Kyseessä on uusi asuinalue, jossa kehitysvammaisten ihmisten koti on keskellä yhteisön elämää. Vierailijat pääsevät tutustumaan taas hieman eri sabluunalla toteutettuun asuntolaan ja voivat työstää oman lapsen asumiseen liittyviä kysymyksiä.

Kohtaa mut!

Päivi Kaltio
kaltio@kvtukitampere.fi

Järjestäjä

Tampereen Kaupunkilähetys Iltalinjalla kansalaisten kohtaamispaikka, Me Itse Tampereen Hämpit, Rinnekotisäätiö, Tampereen Kehitysvammaisten Tuki ry.

Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikko

Lue lisää Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikosta ja tule mukaan tapahtumiin:
www.tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/tuemme-yhdistyksia/teemaviikko