Teemaviikko: Oma elämä, oma koti ja TYÖ, Rovaniemi

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 30.11.2017
Päättyy: 1.12.2017

Teeman huomioiminen: Lapin Metkojen jäsenet haluavat ”tempaista” täällä Rovaniemellä työllistymisen asialla. Huomioimme teemaviikolla valtakunnallista teemaa siten, että ”rallimme” on “Oma elämä, oma koti ja TYÖ”.

Luovin Työnraivaajat- hanke Oulusta on mukana ja tukena meille tänne Rovaniemelle siten, että saamme käyttää nimeä Työnraivaajat ja itse lisäsimme siihen rallin, Työnraivaajat-ralli Rovaniemellä 30.11. ja 1.12.2017. Lisäksi meillä on kokeilevana rekrytointi-toimijana mukana Sijaishaltija-yritys, joka haluaa kokeilla erityishenkilöiden työnvälittäjänä.

Teemaviikon suunnittelu on tehty Lapin Metkojen ryhmässä ja he ovat itse muodostaneet 4 ryhmää, jotka lähtevät rallia viemään Rovaniemen liikkeisiin, virastoihin, ravintoloihin, kahvioihin ja jne. Jokaisessa ryhmässä on kolme erityishenkilö ja yksi ohjaaja tai tukihenkilö.

Jalkaudumme itse liikkeelle ja vierailemme liikkeissä ja virastoissa esittelemässä asiaamme ja saamme parhaiten konkreettisesti ihmisten tietoisuuteen, että meitäkin on ja meitä voi työllistää. Haemme nimenomaan näkyvyyttä, koska muutoin kehitysvammaiset ihmiset ovat melko piilossa arkipäivinä laitoksien työpajoissa ja kotona.

Kohtaa mut!

Kaisa Kekkonen
kaisakekkonen@outlook.com

Järjestäjät