Teemaviikko: Korttitempaus asumisen puolesta, Nurmes

Tapahtuma alkaa 6 päivän päästä
Alkaa: 1.12.2020
Päättyy: 7.12.2020

Ylä-Karjalan Kehitysvammaisten Tuki ry järjestää yhteistyössä Nurmeksen toimintakeskuksen kanssa

Joulukorttien valmistus ja lähettäminen päättäjille
Nurmeksen toimintakeskuksessa

Teemme ja lähetämme kortteja kohteena mm. Nurmeksen päättäjät. Lähetämme joulumieltä, mutta haluamme kiinnittää huomiota asumisyksikön lopettamisen vaikutuksiin. Haluamme muistuttaa, että vammaisten asumisolot on oltava kunnolliset myös jatkossa. Kortienteolla taustalle järjestämme ehkä musiikkia. Tilaisuudessa tarjotaan jouluista naposteltavaa.

Teemaviikko osuu hyvin joulun alle.  Vaikuttaminen etukäteen asioihin niiden valmisteluvaiheessa on tärkeää. Kehitysvammaiset  ihmiset ovat tempauksessa joulun asialla ja ennen kaikkea vaikuttajina omassa asiassaan eli asumisessa.

Juha Räty
Ylä-Karjalan Kehitysvammaisten Tuki ry
juha.raty@pp2.inet.fi

Olemme osa valtakunnallista teemaviikkoa 1. – 7.12.2020, joka nostaa esille kehitysvammaisten ihmisten oikeuksia.

Teemaviikko

Teemaviikko on 1. – 7. joulukuuta, ja silloin puhutaan kehitysvammaisten ja vastaavaa tukea käyttävien ihmisten toimeentulosta. Viikon tunnuslause 2020 on ”Irti köyhyydestä. Työstä palkkaa”. Poikkeustilanteen takia 2020 tuen hakuaika päättyy marraskuun 20. päivä. Lähtekää mukaan korttikampanjaan! Lisätietoa Tukiliiton sivulla:
Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikko