Teemaviikko: Työtä ja toimeentuloa meikäläisille -näyttely, Hyvinkää

Me Itse Sankarit Hyvinkää järjestää

Hyvinkään pääkirjaston näyttely
”Työtä ja toimeentuloa meikäläisille” ajalla 1. –17.12.2020

Näyttelyssä ryhmän jäsenet kertovat kuvin ja sanoin, millaista työtä he osaisivat tehdä, ja mitä merkitsisi toimeentulolle, jos työstä saisi palkkaa.

• Näyttelyssä kerromme myös korttikampanjasta, johon osallistumme: millaisia kortit ovat ja kenelle olemme niitä lähettäneet.
  • Näyttelyn ohessa tarjotaan tietoa myös Me Itse -toiminnasta.
  • Näyttelystä on jo julkaistu tiedote Hyvinkään kaupungin tapahtumasivuilla.

Näyttely on Hyvinkään kirjaston päänäyttelytilassa, jossa kymmenet ihmiset näkevät sen päivittäin. Tavoite on myös saada haastattelu ja juttu korttikampanjasta Keski-Uudenmaan alueella ilmestyvään Aamuposti-lehteen kansainvälisenä vammaisten päivänä. Aihetta tarjotaan myös Helsingin Sanomille.

Uudenmaan koronatilanteen vuoksi emme päivystä näyttelyn yhteydessä. Tapaamisissa toimitaan koronaohjeiden mukaan.

Yhteistyökumppaneitamme ovat Hyvinkään pääkirjasto / Hyvinkään kaupunki ja media.

Hilkka Siljander-Rasi
Me Itse Ry / Me Itse Sankarit
hilkka.siljanderrasi@gmail.com

Olemme osa valtakunnallista teemaviikkoa 1. – 7.12.2020, joka nostaa esille kehitysvammaisten ihmisten oikeuksia.

Teemaviikko

Teemaviikko on 1. – 7. joulukuuta, ja silloin puhutaan kehitysvammaisten ja vastaavaa tukea käyttävien ihmisten toimeentulosta. Viikon tunnuslause 2020 on ”Irti köyhyydestä. Työstä palkkaa”. Poikkeustilanteen takia 2020 tuen hakuaika päättyy marraskuun 20. päivä. Lähtekää mukaan korttikampanjaan! Lisätietoa Tukiliiton sivulla:
Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikko