Teemaviikko: Korttitempaus, Helsinki

Me Itse Helsinki ja Kehitysvammatuki 57 ry, Selkeästi meille -hanke järjestävät

Korttitempaus
Helsinki

Me Itse Helsinki -ryhmän tapaamisia ei tänä poikkeuksellisena vuonna ole ollut. Kokoonnumme pienellä porukalla (enintään 10 henkilöä) Kehitysvammatuki 57 ry:n Ystävätuvalla 1.12. klo 12 alkaen korttityöpajaan askartelemaan, kirjoittamaan ja postittamaan kortit.

Samalla tapaamme etäyhteydellä pääkaupunkiseudun kirjastojen Helmet.fi:n verkkopäätoimittajan. Helmet on pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen kirjastoverkko. Verkkotapaaminen mahdollistui Selkeästi meille -hankkeen saavutettavuuden iskuryhmän ansioista.

Lisäksi julkilausuma julkaistaan Me Itse Helsingin ja Kehitysvammatuki 57 ry:n facebook-sivuilla sekä toimitetaan monille eri yhteistyökumppaneille. Korttityöpajaan osallistuvien meikäläisten työelämäkokemuksista keskustellaan ja kokemuksia jaetaan omalla FB-sivulla.

Mukana yhteistyössä Helmet-kirjastot.

Marja Herala
Kehitysvammatuki 57 ry
marja.herala@kvtuki57.fi

Olemme osa valtakunnallista teemaviikkoa 1. – 7.12.2020, joka nostaa esille kehitysvammaisten ihmisten oikeuksia.

Teemaviikko

Teemaviikko on 1. – 7. joulukuuta, ja silloin puhutaan kehitysvammaisten ja vastaavaa tukea käyttävien ihmisten toimeentulosta. Viikon tunnuslause 2020 on ”Irti köyhyydestä. Työstä palkkaa”. Poikkeustilanteen takia 2020 tuen hakuaika päättyy marraskuun 20. päivä. Lähtekää mukaan korttikampanjaan! Lisätietoa Tukiliiton sivulla:
Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikko