Perheiden luontoretki Skatan tilalle, Helsinki, 2 retkeä: klo 10 – 13 ja 12 – 15

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 19.5.2019
Päättyy: 19.5.2019

Huom! Aamupäivän retkellä vielä tilaa! Ilmoittaudu ma 6.5.2019 mennessä!

Tervetuloa nauttimaan luontoelämyksistä yhdessä muiden vaikeasti vammaisten lasten perheiden kanssa Sininauhaliiton Vihreä Veräjä -toiminnan ylläpitämälle Skatan tilalle Helsingin Vuosaareen.

Päivän aikana tehdään kaksi retkeä merenrantaa kiertävillä Uutelan alueen luontopolkuilla. Uutelan alue on kulttuurihistoriallisesti arvokas ja yksi Helsingin suosituimmista ulkoilureiteistä. Reitin linnusto on runsas ja meillä on mahdollisuus bongailla lintuja retken aikana. Pääsemme myös tutustumaan tilan eläimiin ja saamme sormet multaan kevätkylvössä. Vaikeasti vammaisten lasten osallistuminen retkelle mahdollistetaan toimintavälineiden avulla.

Ensimmäinen retki starttaa klo 10 ja päättyy lounaaseen. Toinen retki alkaa yhteisen lounaan merkeissä klo 12 ja päättyy klo 15 mennessä. Molemmille retkille mahtuu 7 vaikeasti vammaista lasta perheineen. Retki on maksuton ja järjestäjät tarjoavat lounaan kaikille osallistujille.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Yhteistyössä: Malike, Leijonaemojen Perhe edellä puuhun -hanke, Sininauhaliiton Vihreä Veräjä, Kehitysvammatuki 57 ja Kaikki samalla viivalla -hanke.

Iltapäivän retki on täynnä, mutta aamupäivän retkelle voi ilmoittautua mukaan 6.5. mennessä täällä.