Näin järjestät Facebook Live -tapahtuman + ryhmän ylläpito

Alkaa: 27.9.2021
Päättyy: 27.9.2021

Tule opettelemaan Facebook Liven käyttöä

Facebook Live hyvä tapa elävöittää yhdistyksen Facebook-kanavan tarjontaa. Live-lähetys tallentuu Facebookiin, jolloin sen ehtivät nähdä myös he, jotka eivät ole huomanneet osallistua tapahtumahetkellä. Puhelimella kuvatessa Facebook Liven voi usein myös tallentaa ja siirtää Youtubeen, jonka kautta tallennetta voi jakaa vielä useammille ihmisille. Facebook Live on hyvä tapa tehdä vaikkapa joulukuisen Teemaviikon tapahtumasta osin tai kokonaan verkkotapahtuma.

Koulutus tapahtuu verkossa Teams-videopuhelussa maanantaina 27.9. kello 18.00 – 19.00 (tarvittaessa pidempään, jotta kaikki ehtivät kokeilla).

Kello 17.30. paikalle voivat tulla osallistujat, jotka haluavat opetella tai kerrata Facebook-ryhmän hallinnointia.

Koulutukseen tulevalla olisi hyvä olla olemassa oma tai yhdistyksen Facebook-tili ja hänen pitäisi osata käyttää facebookin yleisempiä toimintoja, esimerkiksi osata luoda julkaisu ja ryhmään liittyminen sekä julkaisun kommentointi. Harjoittelemme jokainen Facebook Liveä kurssia varten luodussa Facebook-ryhmässä, jossa on katselijoina vain muita kurssilaisia.

Osallistumiseen tarvitset älypuhelimen, jolla käytät Facebookkia. Parhaiten kurssi onnistuu, jos voit osallistua toisella laitteella Teams-puheluun ja tehdä kännykällä Facebook-harjoituksia, mutta tarvittaessa kurssi onnistuu myös yhtä älypuhelinta käyttämällä.

Ilmoittaudu kurssille tästä https://link.webropolsurveys.com/S/F05D9B5664F2B757

Kurssille otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä 12 ensimmäistä. Toivomme vain yhtä osallistujaa/yhdistys, jotta mahdollisimman monesta yhdistyksestä mahduttaisiin mukaan.