Mistä tukea lapsiperheen arjen tilanteisiin? -teemallinen verkkokeskustelu

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 16.9.2021
Päättyy: 16.9.2021

Mietityttääkö, mistä voi saada tukea ja apua arjen erilaisiin tilanteisiin? Tiedätkö, mistä haetaan lapsen vapaa-ajan viettoon henkilökohtaista apua? Tiedätkö, mistä ja minkälaista apua ja tukea voi saada kotiin? Tiedätkö, mistä voi löytää muita samankaltaisessa tilanteessa olevia vanhempia ja jakaa kokemuksia samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa?

Ihmetellään ja keskustellaan yhdessä. Verkkokeskustelu tarjoaa tilaisuuden perheille, joille nämä tilanteet ovat uusia, kuulla palveluiden mahdollisuuksista arjen tukena sekä tavata verkon välityksellä muita samassa tilanteessa olevia.

Tule mukaan verkkokeskusteluun torstaina 16.9.2021 klo 17.30 – 19. Tarjoamme tietoa eri tukimuodoista ja palveluista. Mietitään yhdessä, miten asioissa voi edetä. Tähän keskusteluiltaan olet tervetullut, vaikka et edes oikein tiedä mitä pitäisi kysyä. Nämä illat on tarkoitettu juuri teille.

Ennakkomateriaalina voit perehtyä Tukiliiton lapsiperheiden palveluiden Pikaoppaaseen. Voit myös kuunnella Turvallista perhe-elämää -podcasteja.

Verkkokeskustelu on tarkoitettu vanhemmille, verkkokeskusteluun voi osallistua yksin tai puolison kanssa. Verkkokeskustelu toimii vertaistuellisena ympäristönä.  Mukaan voi tulla halutessaan vain myös kuulolle.

Keskustelua ohjaavat Salla Pyykkönen ja Taina Koivunen-Kutila Tukiliitosta.

Teemallisessa verkkokeskustelussa on mukana kokemustoimija ja hänelle on mahdollisuus esittää kysymyksiä.

Verkkokeskustelu toteutetaan Teams-alustalla. Ilmoittautuminen päättyy 15.9.2021.

Ilmoittautumislomake

Tukiliiton verkkokeskusteluja vanhemmille syksyllä 2021

Kaikki kolme verkkokeskustelua pidetään Teams-alustalla kello 17.30 – 19. Ilmoittautuminen päättyy aina edellisenä päivänä.

Muut ajankohdat ja aiheet ovat:

Torstaina 30.9.2021 klo 17.30 – 19
Miten tuen sisaruksia?
Onko perheessäsi erityislapsi, jolla on sisarus/sisaruksia. Mietityttääkö miten aika riittää kaikille lapsille? Miten voin huomioida lasten erilaiset tarpeet? Verkkokeskustelussa on luvassa tietoa sisarusten kokemuksista ja tarpeista sekä näkökulmia sisarusten tukemiseen. Lisätietoa:
Miten tuen sisaruksia?

Torstaina 14.10.2021 klo 17.30 – 19
Miten mahdollistan lapsen vuorovaikutusta?
(Puheterapeutti alustaa)
Onko lapsen vuorovaikutuksessa haasteita? Onko lapsella sopivaa tapaa ilmaista itseään? Miten lapsi tulisi kuulluksi? Tarjoamme tietoa erilaisista kommunikaation keinoista ja vuorovaikutuksen mahdollistamisesta. Mietitään yhdessä, miten asioissa voi edetä. Lisätietoa:
Miten mahdollistan lapsen vuorovaikutusta?

Voit ilmoittautua vaikka kaikkiin keskusteluihin kerralla (siirry lomakkeeseen):
Tukiliiton verkkokeskustelu vanhemmille -ilmoittautumislomake.