Mistä tukea lapsiperheille? -teemallinen verkkokeskustelu

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 14.3.2022
Päättyy: 14.3.2022

Mietityttääkö, mistä voi saada tukea? Tiedätkö,  mitä tarkoittaa henkilökohtainen apu tai mistä ja miten haetaan henkilökohtaista apua lapsen vapaa-ajan viettoon? Tiedätkö, mistä ja minkälaista apua ja tukea voi saada kotiin? Tiedätkö, mistä voi löytää muita samankaltaisessa tilanteessa olevia vanhempia ja jakaa kokemuksia samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa?

Ihmetellään ja keskustellaan yhdessä. Verkkokeskustelu tarjoaa tilaisuuden perheille, joille nämä tilanteet ovat uusia, kuulla palveluiden mahdollisuuksista sekä tavata verkon välityksellä muita samassa tilanteessa olevia vanhempia

Tule mukaan verkkokeskusteluun maanantaina 14.3.2021 kello 17.30–19. Tarjoamme perustietoa eri tukimuodoista ja palveluista. Mietitään yhdessä, miten asioissa voi edetä. Tähän keskusteluiltaan olet tervetullut, vaikka et edes oikein tiedä mitä pitäisi kysyä. Nämä illat on tarkoitettu juuri teille.

Ennakkomateriaalina voit perehtyä Tukiliiton lapsiperheiden Palveluiden pikaoppaaseen. Voit myös kuunnella Turvallista perhe-elämää -podcasteja.

Verkkokeskustelu on tarkoitettu vanhemmille, voit osallistua yksin tai puolison kanssa. Verkkokeskustelu toimii vertaistuellisena ympäristönä.  Mukaan voi tulla halutessaan vain myös kuulolle.

Keskustelua ohjaavat Salla Pyykkönen ja Taina Koivunen-Kutila Tukiliitosta.

Teemallisessa verkkokeskustelussa on mukana kokemustoimija ja hänelle on mahdollisuus esittää kysymyksiä.

Verkkokeskustelu toteutetaan Teams-alustalla. Ilmoittautuminen päättyy 13.3.2022.

Mistä tukea lapsiperheille -verkkokeskustelun Ilmoittautumislomake

Tukiliiton Tiedä oikeudet verkkokoulutukset keväällä 2022

Lisätietoa aihepiireittäin saat ilmoittautumalla ja osallistumalla Tukiliiton Tiedät oikeudet -verkkokoulutuksiin.

Kaikki verkkokoulutukset pidetään Teams-alustalla alkaen kello 17.30.

Tiedä oikeudet -verkkokoulutuksien ajankohdat:

Keskiviikkona 23.3.2022 kello 17.30–19.30
Palvelusuunnitelma

Keskiviikkona 30.3.2022 kello 17.30–19.30
Henkilökohtainen apu

Keskiviikkona 27.4.2022 kello 17.30–19.30
Tiedä oikeudet -verkkokoulutus:
Asuminen: lapsuudenkodissa asuvan läheisen muutto ja palvelut

Lisätietoa:
Tiedä oikeudet -verkkokoulutukset?

Aluekoordinaattori Salla Pyykkönen, sähköposti
salla.pyykkonen@tukiliitto.fi

Johtava aluekoordinaattori Ritva Still, sähköposti
ritva.still@tukiliitto.fi

Voit ilmoittautua vaikka kaikkiin Tiedä oikeudet -verkkokoulutukseen kerralla (siirry lomakkeeseen):
Tiedä oikeudet -verkkokoulutussarjan ilmoittautumislomake.