Miniverkkokurssi: palvelujen suunnittelu ja tuettu päätöksenteko

Tapahtuma on käynnissä
Alkaa: 13.11.2019
Päättyy: 29.11.2019

Tarvitsetko tietoa palvelujen suunnittelusta? Mikä on palvelusuunnitelma? Mikä on erityishuolto-ohjelma? Oletko pohtinut, mitä tarkoittaa tuettu päätöksenteko?

Tule miniverkkokurssille!

Miniverkkokurssilla tutustut omaan tahtiisi aiheen materiaaliin, joka sisältää asiantuntijan videoita, kirjallista tietoa ja tehtävän. Varaa kurssille aikaa 1-2 tuntia viikossa. Lisäksi osallistut yhteiseen, kirjoittamalla käytävään chat-keskusteluun. Kurssialustana on Tukinet, joka löytyy osoitteesta www.tukinet.net . Chatteja pidetään kurssin aikana kaksi. Chattien tarkoituksena on syventää materiaalien antamaa tietoa ja mahdollistaa keskustelu asiantuntijan sekä toisten kurssilaisten kanssa.

Miniverkkokurssin aiheet ja chat-keskustelun ajat

Palvelujen suunnittelu: Miten palvelusuunnitelma laaditaan ja miten palaveriin kannattaa valmistautua? Mikä on erityishuolto-ohjelman (EHO) ja  palvelu-suunnitelman ero? Asiantuntijana aluekoordinaattori Salla Pyykkönen. Palvelusuunnitelmasta ja EHO:sta saat myös selkeäkielisen materiaalin, jonka voit käydä läpi yhdessä läheisesi kanssa.
Aiheen chat-keskustelu ti 19.11.2019 klo 18-19.30.

Tuettu päätöksenteko: Mitä tuettu päätöksenteko tarkoittaa? Miten voin tukea läheistäni tekemään omia valintoja ja päätöksiä? Asiantuntijana vaikuttamistoiminnan päällikkö Jutta Keski-Korhonen.
Aiheen chat-keskustelu ti 26.11.2019 klo 18-19.30.

Kenelle kurssi on tarkoitettu?

Vanhemmille ja läheisille, joiden perheenjäsenellä on kehitysvamma tai vastaavia tuentarpeita. Kurssia varten tarvitset älypuhelimen, tablettitietokoneen tai tietokoneen. Tavanomaiset netinkäyttötaidot riittävät osallistumiseen. Kurssi on osallistujalle maksuton.

Haku kurssille on käynnissä nyt! Löydät hakulomakkeen tästä linkistä. Hae mukaan 10.11. mennessä.

Ilmoitamme valituille sähköpostitse ja annamme lisäohjeita osallistumiseen.

Tervetuloa mukaan! Kohdataan verkossa!

Miniverkkokurssin järjestää Tukiliiton verkkoauttamisen Tuleva-hanke.