Miniverkkokurssi: Jatko-opinnot ja polkuja työelämään

Tapahtuma alkaa 52 päivän päästä
Alkaa: 27.1.2020
Päättyy: 16.2.2020

Onko nuoresi peruskoulu päättymässä, mietittekö jatko-opintoja tai työelämää?
Tule miniverkkokurssille!

Vanhemmille, joiden nuori on päättämässä peruskoulua, hakeutumassa jatko-opintoihin tai pohtii työelämäasioita. Kurssi on osallistujalle maksuton.

Miniverkkokurssilla tutustut omaan tahtiisi aiheen materiaaliin, joka sisältää asiantuntijan videoita, kirjallista tietoa ja tehtävän. Varaa kurssille aikaa 1-2 tuntia viikossa. Lisäksi osallistut yhteiseen, kirjoittamalla käytävään chat-keskusteluun. Kurssialustana on Tukinet, joka löytyy osoitteesta www.tukinet.net . Chatteja pidetään kurssin aikana kaksi. Chattien tarkoituksena on syventää materiaalien antamaa tietoa ja mahdollistaa keskustelu asiantuntijan sekä toisten kurssilaisten kanssa.

Jatko-opinnot

Saat tietoa oppilaitokseen hakemisesta sekä erilaisista vaihtoehdoista tutkinnon suorittamiseksi, mm. ammattitutkinnot ja oppisopimus sekä valmentavasta koulutuksesta. Tavoitteena on, että perheet voivat saamansa tiedon perusteella miettiä yhdessä nuoren kanssa sopivia jatko-opintoja.

Työelämä

Minkälaisesta työstä tai tulevaisuuden suunnasta nuori haaveilee? Tietoa tuetusta työstä, työtoiminnasta sekä päivätoiminnasta. Tavoitteena on lisätä perheiden tietämystä erilaista vaihtoehdoista. Käsittelemme myös työsuhde- ja työehtoasioita, sekä palkkausta ja työosuusrahaa.

Ilmoittautuminen ja kurssialusta Tukinet

Ilmoittautuminen: 23.1.2020 mennessä. Miniverkkokurssi toteutetaan Tukinetissä. Ilmoittautuminen tapahtuu kirjautumalla Tukinettiin ja hakemalla mukaan “Miniverkkokurssi: jatko-opinnot ja polkuja työelämään”-teemaan.

Jotta voit osallistua kurssille, sinun tarvitsee luoda itsellesi käyttäjätunnus Tukinettiin. Tunnuksen luomiseen ja kurssille kirjautumiseen menee noin viisi minuuttia.

Käyttäjätunnuksen luomiseksi:

1. mene osoitteeseen www.tukinet.net
  2. etsi sivun oikeasta yläkulmasta ”Rekisteröidy”, klikkaa tekstiä
  3. luo tili annettujen ohjeiden mukaan ja pidä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi tallessa (sähköpostiosoitteen antaminen ei ole pakollista, mutta sen avulla voidaan palauttaa unohtunut salasana)

Mikäli sinulla on jo tunnukset Tukinettiin, voit halutessasi käyttää niitä, jos ne ovat tavalliset osallistujan tunnukset. Jos olet työn tai vapaaehtoistyön vuoksi Tukinetissä jonkin organisaation tunnuksilla, niitä ei voi käyttää kurssilla, sillä teeman ”hae” nappi ei tule näkyviin muilla, kuin tavallisilla käyttäjätunnuksilla.

4. kun olet kirjautunut Tukinettiin tunnuksillasi, löydät sivun ylälaidasta ”Toimijat”, klikkaa siitä
5. Toimijat-sivulla hae hakutoiminnolla Kehitysvammaisten Tukiliitto, kun Tukiliitto löytyy,
klikkaa  ”katso”
6. Löydät miniverkkokurssin teemojen joukosta omalla nimellään
7. Teeman alareunassa lukee ”Hae”, klikkaa siitä ja täytä lomake

Kun olemme liittäneet sinut kurssille, saat siitä ilmoituksen ”Oma Tukinet” sivulle, kun olet kirjautuneena Tukinettiin.

Jos tarvitset apua Tukinet-tunnusten hankkimisessa, ota yhteyttä wilma.karikko@tukiliitto.fi /