Luontokokemuksia ja kinestetiikkaan tutustumista klo 9.30-15.00

Tapahtuma alkaa 292 päivän päästä
Alkaa: 26.9.2020
Päättyy: 26.9.2020

Tervetuloa viettämään vertaistuellista retkipäivää ja kuulemaan kinestetiikasta ja sen tarjoamista mahdollisuuksista. Retkipäivä on maksuton ja se on tarkoitettu vaikeasti vammaisten lasten perheille. Kinestetiikka on voimavaralähtöinen toimintamalli, joka perustuu luonnollisten liikemallien ja aistitoimintojen ymmärtämiseen.

Päivä alkaa Folkhälsanin tiloissa olevalla Malike-esittelyllä ja Kinestetiikka-luennolla. Tämän jälkeen siirrymme omilla autoilla Pilvilammen ulkoilualueelle, jossa nautitaan retkilounas ja kahvi. Iltapäivän aikana on mahdollista testata maastovälineitä ja kokeilla kalaonnea Pilvilammessa. Ohjelmassa on myös pieni rentoutushetki, jossa hyödynnetään kinestetiikka-oppeja.

Päivän ohjelma:
klo 9.30 Aamukahvi. Malikkeen esittely ja pieni osallisuusluento.
klo 10:00 Mitä on kinestetiikka? Yhdistyksen tutorit hoitamassa lapsia luennon ajan.
klo 11:00 Siirtyminen Pilvilammelle. Kokoontuminen Uponor Infran p-paikalla, osoite: Kappelinmäentie 218, 65370 Vaasa
klo 12:00- 15.00 Retkilounas ja kahvit
Toimintavälineiden kokeilua ja rentoutushetki luonnossa. Kalastusta.

YHTEISTYÖSSÄ: Malike, Folkhälsan Rehab Korsholm ja Suomen Kinestetiikkayhdistys ry

LISÄTIETOJA ja ilmoittautumiset 18.9.2020 mennessä:
Elina Ala-Honkola, elina.ala-honkola@folkhalsan.fi tai puh. 050 5649323 (klo 16 jälkeen)

Kinestetiikka on voimavaralähtöinen toimintamalli, joka perustuu luonnollisten liikemallien ja aistitoimintojen ymmärtämiseen. Siinä tuetaan ihmistä hänen perustoiminnoissaan siten, että hän kokee toimintansa mielekkäänä ja kykenee aktiivisesti osallistumaan huolimatta sairaudestaan tai vammaisuudestaan. Lisää tietoa: www.kinestetiikka.fi

Kuva: Minna Sulanen