Lumitapahtuma 11.2.2018 Vuokatinrinteillä

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 11.2.2018
Päättyy: 11.2.2018

Laskettelu ja lumilautailu ovat hauskoja ja vauhdikkaita harrastuksia, jotka sopivat kaikille. Erilaisten apuvälineiden avulla vauhdin hurmaan pääsee mukaan, vaikka laskijalla olisi jokin liikkumista rajoittava vamma tai haitta.

Vuokatin Hiihtokoulun Lumitapahtuma on matalan kynnyksen kokeilutapahtuma, jossa erityistä tukea tarvitsevilla laskijoilla on mahdollisuus kelkka- ja pystylaskettelun sekä lumilautailun opetukseen yhdessä oman avustajan kanssa. On tärkeää, että myös perheenjäsenet, kaverit, henkilökohtainen avustaja tai opas saavat opetusta siihen, kuinka rinteessä voi laskea erityistä tukea tarvitsevan laskijan kanssa. Näin laskettelusta
voi tulla osa yhteistä harrastusta! Opetuksesta vastaavat soveltavan alppihiihdon ohjaajat ja opetuksessa hyödynnetään soveltavan alppihiihdon ja lumilautailun välineistöä.

Tapahtuma on tarkoitettu ensisijaisesti henkilöille, joilla ei ole aiempaa kokemusta soveltavasta alppihiihdosta. Avustajalta toivotaan kohtuullista laskettelutaitoa.

Laskettelun / lumilautailun tutustumisen aika tulee varata etukäteen. Kokeilun (50min / 100min) hinta on 20 €, sisältäen tarvittavat välineet sekä hissilipun. Avustaja ilmainen. Perheenjäsenille tapahtumapäivänä päivälippu ja välineet -50%. Osallistuminen ei sisällä vakuutusta.

Ilmoittautumiset sähköisellä lomakkeella osoitteessa www.vammaisurheilu.fi
Lisätiedot: Heidi Kelho, heidi.kelho@vuokatinrinteet.fi

Ilmoittautumisen yhteydessä tarvittavat tiedot:
• Laskijan sekä avustajan nimi
• Yhteystiedot (puhelinnumero ja sähköpostiosoite)
• Laskijan pituus / paino ja monon numero tai kelkkalaskijalla pyörätuolin istuimen leveys
• Kuvaus vammasta / avustuksen tarve
• Aikaisempi laskettelukokemus
• Lupa valo- / videokuvaamiseen / haastatteluun
• Mukaan tulevien perheenjäsenten / läheisten nimet
• Muut tärkeät asiat, jotka ohjaajien on hyvä tietää

Vuokatin Lumitapahtumassa haastamme myös kaikki tekemään lumiukkoja yhdessä 80-vuotiaan Suomen Ladun kanssa.

Yhteistyössä: Malike, Suomen Vammaisurheilu- ja liikunta VAU, Solia, Vuokatin hiihtokoulu, Suomen hiihdonopettajat ja Suomen latu