Läheisten tuki asioiden hoitamisessa -verkkokoulutus (Teams)

Tapahtuma alkaa huomenna
Alkaa: 24.11.2020
Päättyy: 24.11.2020

Koulutuksessa käsitellään läheisen antamaa tukea yli 18-vuotiaalle kehitysvammaiselle ihmiselle hänen asioiden hoitamisessa. Käsitellään mm. yhteistyötä kehitysvammaisen ihmisen lähi-ihmisten sekä eri virallisten tahojen kanssa. Käydään läpi esimerkiksi

• kehitysvammaisten itsemääräämisoikeutta hänen asioiden hoitamisessa
  • yhteistyötä eri viranomaisten kanssa (läheiset + kehitysvammaiset henkilöt)
  • pankkiasioiden tai virallisten asioiden hoitamista ilman virallista edunvalvontaa (vaihtoehdoista esimerkkejä)
  • edunvalvonnan periaatteet lyhyesti

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin saat vastauksen Kehitysvammaisten Tukiliiton verkkokoulutuksessa. Koulutus on kaikille avoin.

Tervetuloa mukaan kuulemaan, keskustelemaan ja oppimaan!

Läheisten tuki asioiden hoitamisessa -verkkokoulutus toteutetaan Teams-alustalla tiistaina 24.11.2020 kello 17.30 – 19.

Ilmoittautumiset su 22.11. mennessä klikkaamalla tästä linkistä (siirryt Webropol-lomakkeeseen)

Ennen tilaisuutta eli edellisenä päivänä ilmoittautuneille lähetetään sähköpostitse linkki, jolla koulutukseen pääsee mukaan. Keskusteluun voi osallistua äänen ja videon välityksellä tai kirjoittamalla chat-viestejä. Mukaan voi tulla myös vain kuulolle. Keskusteluihin osallistutaan omalla nimellä, mutta niissä ei käsitellä meidän puolestamme yksittäisiin henkilöihin liittyviä asioita. Tietosuojaan liittyvät asiat käydään läpi jokaisen keskustelun alussa.

Lisätietoja: