Läheisten tuki asioiden hoitamisessa -verkkokoulutus

Tapahtuma alkaa 62 päivän päästä
Alkaa: 24.11.2020
Päättyy: 24.11.2020

Koulutuksessa käsitellään läheisen antamaa tukea yli 18vuotiaalle kehitysvammaiselle ihmiselle hänen asioiden hoitamisessa. Käsitellään mm. yhteistyötä kehitysvammaisen ihmisen lähi-ihmisten sekä eri virallisten tahojen kanssa. Käydään läpi  esimerkiksi

• kehitysvammaisten itsemääräämisoikeutta hänen asioiden hoitamisessa
  • yhteistyötä eri viranomaisten kanssa (läheiset+kv)
  • pankkiasioiden tai virallisten asioiden hoitamista ilman virallista edunvalvontaa (vaihtoehdoista esimerkkejä)
  • edunvalvonnan periaatteet lyhyesti

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin saat vastauksen Kehitysvammaisten Tukiliiton verkkokoulutuksessa. Koulutus on kaikille avoin.

Tervetuloa mukaan kuulemaan, keskustelemaan ja oppimaan!

Läheisten tuki asioiden hoitamisessa -verkkokoulutus toteutetaan Teams -alustalla tiistaina 24.11. kello 17.30-19.00

Ilmoittautumiset su 22.11. mennessä klikkaamalla tästä linkistä .

Ennen tilaisuutta ilmoittautuneille lähetetään sähköpostitse linkki, jolla koulutukseen pääsee mukaan. Keskusteluun voi osallistua äänen ja videon välityksellä tai kirjoittamalla chat-viestejä. Mukaan voi tulla myös vain kuulolle. Keskusteluihin osallistutaan omalla nimellä, mutta niissä ei käsitellä meidän puolestamme yksittäisiin henkilöihin liittyviä asioita. Tietosuojaan liittyvät asiat käydään läpi jokaisen keskustelun alussa.

Lisätietoja: Salla Pyykkönen, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry, salla.pyykkonen@tukiliitto.fi