Koululiikuntaa kaikille -täydennyskoulutus opetustoimen henkilökunnalle

Tapahtuma alkaa 64 päivän päästä
Alkaa: 29.1.2021
Päättyy: 21.5.2021

Koululiikuntaa kaikille -täydennyskoulutukseen haku on käynnissä.

Koululiikuntaa kaikille -täydennyskoulutus tuo soveltavan liikunnan vinkit opetustoimen henkilökunnalle. Uusi täydennyskoulutus on tarkoitettu koko opetushenkilökunnalle, joten siihen voivat osallistua opettajat, ohjaus- ja avustajahenkilökunta, aamu- ja iltapäivätoiminnan työntekijät ja muut koulun ja liikunnan parissa työtä tekevät henkilöt.

Maksuton täydennyskoulutus käynnistyy tammikuussa 2021. Koulutus on yhden opintopisteen laajuinen ja se sisältää neljä puolen päivän koulutuspäivää sekä loppuseminaarin. Koulutukseen osallistuminen on hyvin joustavaa, ja se onnistuu fyysisesti paikan päällä, verkon kautta reaaliajassa tai tallenteena jälkikäteen.

Koulutuksen aiheina ovat esimerkiksi liikunnanopetuksen yksilöllisten suunnitelmien tekeminen ja kolmiportainen tuki liikunnassa sekä oppilaiden tarkkaavuuden ja käyttäytymisen pulmat. Lisäksi koulutuksessa mietitään laajasti erilaisten toimintarajoitteiden huomioimista. Päätösseminaarissa kootaan koulutuksen kokemukset yhteen ja kuullaan kokemuspuheenvuoroja otsikolla ”Paras koulupäivä ikinä”.

Koulutuspäivät, paikkakunnat ja teemat:

29.1.2021, Helsinki, teema: Oppimisen tuki
19.2.2021, Jyväskylä, teema: Pedagoginen osaaminen
26.3.2021, Tampere, teema: Yhdenvertaisuus ja tasa-arvo
23.4.2021, Jyväskylä, teema: Toimintakyvyn haasteet
21.5.2021, Helsinki, teema: Päätösseminaari “Paras koulupäivä ikinä”

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen tämän linkin kautta: https://webropol.com/s/koululiikuntaakaikille

Jyväskylän yliopisto järjestää koulutuksen yhteistyössä Suomen Paralympiakomitean, Likesin, Ohjaus- ja Oppimiskeskus Valterin ja Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminnan kanssa. Muita yhteistyökumppaneita ovat Liikkuva koulu, Liikunnan ja Terveystiedon Opettajat ry, Soveli ry sekä Suomen CP-liitto.