Jatko-opinnot ja polkuja työelämään (verkossa)

Tapahtuma on käynnissä
Alkaa: 18.1.2021
Päättyy: 8.2.2021

Onko nuoresi peruskoulu päättymässä? Mietityttävätkö jatko-opinnot ja vammaisen nuoren työelämään siirtyminen?

Miniverkkokurssi:
Jatko-opinnot ja polkuja työelämään 18.1. – 8.2.2021

Verkkokurssillamme saat tietoa ja vastauksia kysymyksiinne.

• Kurssilla saat tietopaketin jatko-opinnoista ja työelämästä.
  • Saatte käyttöönne selkomateriaaleja, joihin voi tutustua nuoren kanssa
  • Lisäksi kurssiin kuuluu chatteja (kirjoittamalla keskustelua), joissa asiantuntijat vastaavat kurssilaisten kysymyksiin.
  • Kerromme oppilaitokseen hakemisesta sekä erilaisista vaihtoehdoista tutkinnon suorittamiseksi, mm. ammattitutkinnot, oppisopimus ja valmentava koulutus.

Tavoitteena on, että perheet voivat saamansa tiedon perusteella miettiä yhdessä nuoren kanssa sopivia jatko-opintoja. Minkälaisesta työstä tai tulevaisuuden suunnasta nuori haaveilee? Saat tietoa tuetusta työstä, työtoiminnasta sekä päivätoiminnasta. Tavoitteena on lisätä perheiden tietämystä erilaista vaihtoehdoista. Käsittelemme myös työsuhde- ja työehtoasioita, sekä palkkausta ja työosuusrahaa. Kurssi antaa hyvän pohjan kevään yhteishakuun!

Verkkokurssin osallistuminen ei ole vaikeaa. Tarvitset nettiyhteyden ja saat tarvittaessa tukea siihen.

Maksuton kurssi toteutetaan Tukinet-alustalla.

Tämän kurssin päätteksi voi hakea Tietoa tulevaan -verkkokurssille, jossa käsittelemme  itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten tukea ja palveluita vähän laajemmin.

Aikataulu

18.1.2021    Ennakkotehtävä ilmoittautuneille

26.1.2021   Materiaali jatko-opinnoista

1.2.2021     Chat-keskustelu jatko-opinnoista, asiantuntijoina Mari Hakola, Tukiliitto, ja Luovin opintoneuvoja