Uudistuva vammaispalvelulaki (jäsenyhdistysten verkkotreffit), Teams

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 9.3.2022
Päättyy: 9.3.2022

Tukiliiton jäsenyhdistysten verkkotreffit ajankohtaisista asioista kerran kuukaudessa. Treffit järjestetään kaikille alueille yhdessä.

Maaliskuun 9.3.2022  kello 17 – 19 verkkotreffien teema: Uudistuva vammaispalvelulaki.

HUOM! Illan aikaa on jatkettu ja aloitamme jo klo 17. Eli tule linjoille  kello 17 – 19.

Lakimuutoksen tarkoituksena on, että kehitysvammalaki ja vammaispalvelulaki lakkautuvat ja tilalle tulee vuoden 2023 alusta uusi vammaispalvelulaki. Tosin kehitysvammalakiin jää tässä vaiheessa voimaan vielä itsemääräämisoikeuden vahvistamista ja perusoikeuksien rajoittamista sekä tahdosta riippumatonta erityishuoltoa koskevat pykälät.

Illan aikana kuulemme lausuntokierroksella 17.2. – 4.4. olevan uuden vammaispalvelulain tärkeistä kohdista ja uudistuksista. Illan aikana on mahdollisuus myös kysymyksiin. Illassa mukana mm. liittomme lakimiehet. Lausuntomateriaalit on saatavissa täältä: Lausuntopyyntö ja -aineisto (lausuntopalvelu.fi)

Tervetuloa kuulolle ja keskustelemaan tärkeästä aiheesta!

Iltaan ei tarvitse ilmoittautua, pääset mukaan tästä:
Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Linkistä pääsee sisälle klo 16.45. alkaen.

Tallenne vammaispalvelujen neuvottelupäiviltä

Sirkka Sivulan, Anne-Mari Raassinan ja Iida Hakasen esitys vammaispalvelulainsäädännön uudistamisen tilanteesta vammaispalvelujen neuvottelupäiviltä 2022. Näet esityksen tallenteen THL:n Youtube-kanavalla (siirry sivulle)
Vammaispalvelulainsäädännön uudistamisen tilanne

Yleensä Verkkotreffit ovat kerran kuukaudessa keskiviikkona 17.30 – 19.

• Verkkotreffeillä pääset kohtaamaan muita alueesi yhdistystoimijoita ja saat ajankohtaista yhdistyksille suunnattua tietoa. Treffit ovat avoimia, ja maksuttomia kaikille, ei vain yhdistysten hallitusjäsenille.
  • Vetäjänä toimii alueesi aluekoordinaattori. Treffeillä voi vierailla myös muita Tukiliiton asiantuntijoita.
  • Verkkokeskustelut järjestetään Teams-alustalla. Ei ennakkoilmoittautumista, jos haluat kutsun sähköpostiin, lähetä Ritvalle viestiä  sähköpostilla
    ritva.still@tukiliitto.fi