Järjestöpäivä – aktiivinen yhdistystoiminta tulevaisuudessa -koulutus, Tampere

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 17.5.2019
Päättyy: 17.5.2019

Tilaisuutta on mahdollisuus seurata suorana verkossa kello 10 – 14.30. Kokousta saattoi seuraa netissä suorana. (tallenne)

Seuraa myös sosiaalisen median kanaviamme. Päivitämme kuvia, juttuja ja videoita

Ei voimavararajausta:
Päivän aikana käynnistyi pop up -kampanja, jossa kehitysvammajärjestöt vaativat, että vammaispalvelulain henkilökohtaista apua koskevasta säännöksestä poistettava voimavaraedellytys. Lue lisää sivultamme. #eivoimavararajausta

Järjestöpäivä on kohdennettu Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n jäsenyhdistysten puheenjohtajille, sihteereille, yhdistysaktiiveille sekä työntekijöille. Tapahtuma on osa Tukiliiton liittokokousviikonloppua

Järjestöpäivä: aktiivinen yhdistystoiminta tulevaisuudessa -koulutus
17.5.2019 kello 9.30 – 16.00, Tulppaanitalo Pinninkatu 51, Tampere

9.30 Aamukahvit, 1 kerroksen aula

10.00 Tervetuloa! Miten Tukiliitto tukee jäsenyhdistyksiä?
Lea Vaitti, kansalaistoiminnan päällikkö, Tukiliitto

10.30 Mitä vapaaehtoistoiminta on nyt ja tulevaisuudessa?
Petri Paju, hankepäällikkö Kaikille eväät elämään -avustusohjelmassa, Lastensuojelun Keskusliitto

11.30 Vahvistu vanhempana -kokemusasiantuntija tiimi vapaaehtoistoiminnan muotona
Sirpa Mäkinen, kehittämistoiminnan esimies, Tukiliitto

11.45  YK:n vammaisten henkilöiden oikeuksia koskeva yleissopimus, toteutuksen seurantaa
Anne Saarinen, vammaispalveluiden asiantuntija, Tukiliitto

12.15 – 13.15 Lounas Lounasravintola Linna, Kalevantie 5

13.15 Paikallinen ja alueellinen vaikuttaminen: Yhdistysten ja tukipiirien vaikuttamistoiminnan tarpeet ja keinot

• Selvitystyö yhdistysten vaikuttamistoiminnasta: Nanna Nieminen, opiskelija, Tukiliitto
  • Yhteistyössä kohti ratkaisua – ratkaisukeskeinen toimintamalli paikallisen vaikuttamisen tukena: Salla Pyykkönen ja Sari Pohjolainen, aluekoordinaattorit, Tukiliitto

14.15  Tauko ja siirtyminen työpajoihin

14.30 Rinnakkaiset työpajat

• Jäsenrekisterin käyttö haltuun: perehdytään jäsenrekisterin perusteihin, Sanna Tikkanen, jäsensihteeri ja Ritva Still, aluekoordinaattori Tukiliitto – neuvottelutila 413, 4. krs
  • Vapaaehtoistoiminnan kehittäminen: perehdytään vapaaehtoistoimijoiden palkitsemiseen, kustannusten korvaamiseen ja vakuutuksiin, tutustutaan tulorekisteriin, Sari Pohjolainen, aluekoordinaattori, Tukiliitto – luentosali, 1.krs
  • Ideoita yhteiskehittämiseen ja kokemustiedon hyödyntämiseen yhdistyksessä: ideoidaan miten aamupäivällä esiteltyä kokemusasiantuntijatiimiä voi soveltaa yhdistystoiminnan kehittämisessä ja tapahtuman järjestämisessä, tutustutaan palvelumuotoilun ideaan ja menetelmiin, Sirpa Mäkinen, kehittämistoiminnan esimies, Tukiliitto – 3.kerros (opastus)

15.30 Päivän yhteenveto, 1.kerros luentosali
Jyrki Pinomaa, hallituksen pj. Tukiliitto

15.45 Iltapäiväkahvit, 1. kerroksen aula
16.00 Tilaisuus päättyy

Tervetuloa!

Tukiliitto tarjoaa osallistujalle kahdet kahvit ja lounaan. Jokainen maksaa itse matkat ja majoituksen.

Tervetuloa seuraamaan Tukiliiton liittokokousviikonlopun tapahtumia 17. – 18.5.2019 suorana netissä. Käytössä suora lähetys (YouTube), Facebook, Instagram ja Twitter. #tukiliitto #tukiliittovaikuttaa

Kuva:
Tatu Kantonen, Sami Korhonen, Sanna Sepponen ja Esa Peltonen kuvattiin #eivoimavararajausta-kampanjaan. Kuva JT.