Järjestöpäivä: aktiivinen yhdistystoiminta tulevaisuudessa -koulutus, Tampere

Tapahtuma alkaa 54 päivän päästä
Alkaa: 17.5.2019
Päättyy: 17.5.2019

Järjestöpäivän pääteemat ovat 1) varainhankinta, 2) vapaaehtoistoiminta sekä 3) paikallinen ja alueellinen vaikuttamistoiminta. Järjestöpäivä on kohdennettu Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n jäsenyhdistysten puheenjohtajille, sihteereille, yhdistysaktiiveille sekä työntekijöille. Tapahtuma on osa Tukiliiton liittokokousviikonloppua.

Huom! Tilaisuus on täyttymässä, joten ilmoittauduthan pian.

Järjestöpäivä: aktiivinen yhdistystoiminta tulevaisuudessa -koulutus
17.5.2019 klo 9.30 – 16, Tulppaanitalo (Pinninkatu 51, 33100 Tampere)

Tilaisuutta on mahdollisuus seurata suorana kello 10 – 14:30. Linkki avautuu tähän.

Alustava ohjelma
9:30 Aamukahvit

10:00 Tervetuloa! Miten Tukiliitto tukee jäsenyhdistyksiä?
Lea Vaitti, kansalaistoiminnan päällikkö, Tukiliitto

10:30 Mitä vapaaehtoistoiminta on nyt ja tulevaisuudessa?
Petri Paju, hankepäällikkö Kaikille eväät elämään -avustusohjelmassa, Lastensuojelun Keskusliitto

11:30 Vahvistu vanhempana -kokemusasiantuntija tiimi vapaaehtoistoiminnan muotona
Taija Humisto, projektipäällikkö, Tukiliitto

11:45 Yhdistyksen varainhankinta ja vaikuttaminen sosiaalisessa mediassa
Katja Korpela, varainhankinnan koordinaattori, Tukiliitto

12:15 – 13:15 Lounas

13:15 Paikallinen ja alueellinen vaikuttaminen: Yhdistysten ja tukipiirien vaikuttamistoiminnan tarpeet ja keinot

• Vammisten oikeuksien toteutuminen – YK:n vammaissopimuksen seurantaa
  • Selvitystyö yhdistysten vaikuttamistoiminnasta: Nanna Nieminen, opiskelija, Tukiliitto
  • Ratkaisukeskeinen toimintamalli paikallisen vaikuttamisen tueksi: Salla Pyykkönen ja Sari Pohjolainen, aluekoordinaattorit, Tukiliitto

14:30 Rinnakkaiset työpajat

• Jäsenrekisterin käyttö haltuun: perehdytään jäsenrekisterin perusteihin, Sinikka Niemi, jäsensihteeri, Tukiliitto
  • Vapaaehtoistoiminnan kehittäminen: perehdytään vapaaehtoistoimijoiden palkitsemiseen, kustannusten korvaamiseen ja vakuutuksiin, tutustutaan tulorekisteriin, Sari Pohjolainen, aluekoordinaattori, Tukiliitto
  • Yhdistyksen varainhankinta ja vaikuttaminen sosiaalisessa mediassa (oma tietokone tai tabletti mukaan): Katja Korpela, varainhankinnan koordinaattori, Tukiliitto
  • Ideoita yhteiskehittämiseen ja kokemustiedon hyödyntämiseen yhdistyksessä: ideoidaan miten aamupäivällä esiteltyä kokemusasiantuntijatiimiä voi soveltaa yhdistystoiminnan kehittämisessä ja tapahtuman järjestämisessä, tutustutaan palvelumuotoilun ideaan ja menetelmiin, Sirpa Mäkinen, kehittämistoiminnan esimies, Tukiliitto

15:30 Päivän yhteenveto
Jyrki Pinomaa, hallituksen pj. Tukiliitto

15:45 Iltapäiväkahvit
16:00 Tilaisuus päättyy

Tule mukaan niin yhdistyksen konkari kuin uusi toimija! Tukiliitto tarjoaa osallistujalle kahdet kahvit ja lounaan. Jokainen maksaa itse matkat ja majoituksen.

Ilmoittautuminen päättyy 10.4.2019. Tulppaanitalolle mahtuu 70 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.  Ilmoittaudu tästä