Harvinaisen hieno viikonloppu 6.-8.10.2023

Tapahtuma alkaa 239 päivän päästä
Alkaa: 6.10.2023
Päättyy: 8.10.2023

Malike ja Harvinaiskeskus Norio järjestävät vaikeasti vammaisten nuorten perheille monipuolisen, vertaistuellisen viikonlopun sisältäen toiminnallista ohjelmaa ja harvinaisuuteen liittyvien ajatusten jakamista. Kurssi on suunnattu perheille, joiden n. 12-18 -vuotiaalla nuorella on harvinainen sairaus ja johon liittyy kehitysvamma sekä vaikea liikuntavamma. Vaikeasti vammaisten nuorten osallistuminen viikonlopun ohjelmaan mahdollistetaan Malikkeen toimintavälineiden avulla.

Perheet tapaavat ennen kurssia syyskuussa toiveiden mukaan räätälöidyissä etätapaamisissa. Lokakuun vertaisviikonlopun jälkeen perheet tapaavat vielä kertaalleen etäyhteydellä, jossa saavat tietoa ja mahdollisuuden vertaistukeen.

Alustavassa ohjelmassa on mukavaa yhdessäoloa, erityispyörien kokeilua, maastossa liikkumista sekä eriytettyä ohjelmaa aikuisille ja lapsille.

Paikka ja hinta

Viikonloppu järjestetään Virroilla Nuorisokeskus Marttisessa. Perheet majoittuvat pääasiassa Marttisen mökeissä. Viikonloppu on maksuton sisältäen majoituksen, ruokailun ja ohjelman. Viikonlopun aikana siirrytään useita kertoja mökeiltä päätalolle, jonne on n. 150m mäkinen matka. Siirtymisiin on mahdollisuus saada apua.

Ilmoittautuminen

Tapahtumaan haetaan tämän webropol-linkin kautta (avautuu uuteen ikkunaan) 1.9.2023 mennessä.  Tapahtumaan valitaan 7 perhettä.

Malike ja Harvinaiskeskus Norio.

Kalle ja äiti pyöräilemässsä