Habaa perhetyöhön -verkkoseminaari ammattilaisille

Tapahtuma alkaa huomenna
Alkaa: 1.12.2020
Päättyy: 1.12.2020

Tämä seminaari on sinulle, perheitä kohtaava ammattilainen. Tule löytämään uusia näkökulmia ja keinoja perheiden kanssa työskentelyyn silloin, kun perheessä on erityistä tukea tarvitseva perheenjäsen tai harvinaissairaus. Seminaarissa esittelemme kokemuksia ja käytännön keinoja Tukiliiton kehittämishankkeista, perhetyöstä, Harvinaiskeskus Norion ja Kehitysvammatuki57 ry:n toiminnasta. Puheenvuoroissa tarkastellaan voimavara- ja ratkaisukeskeisyyttä erilaisista näkökulmista. Seminaariin osallistujat saavat mukaan välineitä arjen työhön, monimuotoisten perheiden ja perhetilanteiden tukemiseen.

Tilaisuuden avaa Petri Paju, Lastensuojelun Keskusliitto ry:n Kaikille eväät elämään -avustusohjelmasta. Vierailijapuheenvuorot pitävät Ulla Anttila ja Riikka Seppälä. Ulla Anttila on kehitysvammaisen aikuisen tyttären äiti, sosiaalipsykologi, kognitiivinen lyhytterapeutti ja ratkaisukeskeisen psykoterapian opiskelija. Ulla on julkaissut hiljattain  ”Erityislapsen vanhempana”-teoksen. (Kirjan nettisivuille pääset tästä). Riikka Seppälä on häpeätutkija Brené Brownin opeissa sertifioitunut valmentaja, kokemusasiantuntija ja Erityisvoimia.fi -sivuston perustaja.  Tilaisuuden etälivekuvittaa Linda Saukko-Rauta.

Ilmoittautuminen päättyi 27.11.2020. Ilmoittautuneille on lähetetty osallistumislinkki.
Mikäli sinulla on teknisiä ongelmia, soita p. 040 6374 968.

Tallenne seminaarista tulee katsottavaksi kahdeksi viikoksi osoitteeseen www.tukiliitto.fi/kehittaa

Tilaisuus on maksuton ja se toteutetaan Teams-verkkoalustalla. Lähetämme palautelomakkeen täyttäneille osallistujille tuotepaketin, joka sisältää välineitä omaan työhön.

Tapahtuman mainos (pdf):
Habaa perhetyöhön

Ohjelma

klo 10 Tervetuloa sanat, Petri Paju, Kaikille eväät elämään -avustusohjelma, Lastensuojelun Keskusliitto

klo 10.10 Alustus puheenvuoro: Vanhemman henkilökohtaisten voimavarojen vahvistaminen, Ulla Anttila

klo 11.00 Kohdataan verkossa – tietoa ja voimavaroja itsenäistyvän nuoren vanhemmille, Tuleva-hanke

klo 11.20 Vanhemmuuden Taitopiirakka – itsearviointia ja vanhemmuuden taitojen harjoittelua, Vahvistu vanhempana -hanke

klo 11.40 Lapsen osallisuus on aikuisen velvollisuus – keinoja osallisuuden tukemiseen, Tukiliiton perhetyö

klo 12 – 13 Lounastauko

klo 13.00 Lapsuusiän etenevät sairaudet perhetyössä, Harvinaiskeskus Norion erityisperhetyö

klo 13.20 Erityisen sisaruuden roolit,  Erityinen sisaruus -toiminta

klo 13.40 Kahvitauko

14.00 Vertaistuki voimavarana, Sari Jenu, perhetoiminnan koordinaattori, Kehitysvammatuki 57 ry.

klo 14.20 Kommenttipuheenvuoro: Toivon tiellä – voimavaroja vahvistavia kohtaamisia, Riikka Seppälä

klo 14.45 Loppusanat ja habaa perhetyöhön kuva, Linda Saukko-Rauta

klo 15 Näkemiin, Sirpa Mäkinen