Habaa perhetyöhön -seminaari ammattilaisille

Tapahtuma alkaa 119 päivän päästä
Alkaa: 1.12.2020
Päättyy: 1.12.2020

Tämä seminaari on sinulle, perheitä kohtaava ammattilainen. Tule löytämään uusia näkökulmia ja keinoja perheiden kanssa työskentelyyn silloin, kun perheessä on erityistä tukea tarvitseva perheenjäsen tai harvinaissairaus. Seminaarissa esittelemme kokemuksia ja käytännön keinoja Tukiliiton kehittämishankkeista, perhetyöstä, Harvinaiskeskus Norion ja Kehitysvammatuki57 ry:n toiminnasta. Puheenvuoroissa tarkastellaan voimavara- ja ratkaisukeskeisyyttä erilaisista näkökulmista.Seminaariin osallistujat saavat mukaan välineitä arjen työhön, monimuotoisten perheiden ja perhetilanteiden tukemiseen.

Tilaisuuden juontaa Petri Paju, Lastensuojelun Keskusliitto ry:n Kaikille eväät elämään -avustusohjelmasta. Vierailijapuheenvuorot pitävät Ulla Anttila ja Riikka Seppälä. Ulla Anttila on kehitysvammaisen aikuisen tyttären äiti, sosiaalipsykologi, kognitiivinen lyhytterapeutti ja ratkaisukeskeisen psykoterapian opiskelija. Ullan elokuussa ilmestyvä kirja ”Erityislapsen vanhempana” on myynnissä tilaisuudessa (Kirjan nettisivuille pääset tästä). Riikka Seppälä on häpeätutkija Brené Brownin opeissa sertifioitunut valmentaja, kokemusasiantuntija ja Erityisvoimia.fi -sivuston perustaja.

Tilaisuus järjestetään Helsingin keskustassa. Paikkana on Original Sokos Hotel Presidentti, osoitteessa Eteläinen Rautatiekatu 4. Voit osallistua tilaisuuteen myös etänä striimin kautta. Molempiin vaaditaan ilmoittautuminen, jonka pääset tekemään tällä ilmoittautumislomakkeella.

Tilaisuus on maksuton ja sisältää kahvitarjoilun. Lounas on omakustanteinen. Seminaarin mainoksen löydät tästä: habaa_perhetyöhön_2020

klo 10 Tervetuloa sanat

klo 10.10 Alustus puheenvuoro: Vanhemman henkilökohtaisten voimavarojen vahvistaminen, Ulla Anttila

klo 11.00 Kohdataan verkossa – tietoa ja voimavaroja itsenäistyvän nuoren vanhemmille, Tuleva-hanke

klo 11.20 Vanhemmuuden Taitopiirakka – itsearviointia ja vanhemmuuden taitojen harjoittelua, Vahvistu vanhempana -hanke

klo 11.40 Lapsen osallisuus on aikuisen velvollisuus – keinoja osallisuuden tukemiseen, Tukiliiton perhetyö

klo 12 – 13 Lounas

klo 13.00 Lapsuusiän etenevät sairaudet perhetyössä, Harvinaiskeskus Norion erityisperhetyö

klo 13.20 Erityisen sisaruuden roolit, Harvinaiskeskus Norion Erityinen sisaruus -toiminta

klo 13.40 Kahvi

14.00 Vertaistuki voimavarana, Katja Riikonen, perheidentuen päällikkö, Kehitysvammatuki 57 ry.

klo 14.20 Kommenttipuheenvuoro: Toivon tiellä – voimavaroja vahvistavia kohtaamisia, Riikka Seppälä

klo 14.45 Loppusanat ja kiitokset

klo 15 Näkemiin!