FASD-kurssi aikuisille, Tampere

Tapahtuma alkaa 84 päivän päästä
Alkaa: 7.2.2019
Päättyy: 10.2.2019

Kurssi on tarkoitettu sikiöaikana alkoholille altistuneille eli henkilöille, joilla on FASD.
Kurssilla käsitellään FASDin vaikutusta omaan arkeen ja vahvistetaan itsetuntoa. Jatkokurssi on toukokuussa.

Aika: Aloituskurssi 7. – 10.2.2019 ja jatkokurssi 24. – 26.5.2019.

Paikka: Tulpaanitalo, Pinninkatu 51, 33100 Tampere.
Majoitus on viereisessä hotellissa. Aloituskurssi ja jatkokurssi järjestetä samassa paikassa.

Hinta: Kurssi on maksuton. Matkakulut maksat itse.

Kurssi on tarkoitettu henkilöille, joilla on FASD. Diagnoosia ei tarvitse olla, pelkkä epäilys riittää.
Kurssi on vähän tukea tarvitseville aikuisille. Kurssilla ei ole hoitohenkilökuntaa, eikä yövalvontaa.
Kurssit ovat valtakunnallisia. Mukaan voit hakea ympäri Suomea.

Kursseille haetaan pareittain.
Tämä tarkoittaa, että jokaisella kurssilaisella on lähi-ihminen, joka osallistuu myös kurssikokonaisuuteen. Lähi-ihminen ei tule mukaan kurssille. Lähi-ihmisen tehtävänä on tukea kurssilaista kurssiin liittyvissä käytännönasioissa ja välitehtävässä. Lähi-ihmisen rooli on tärkeä. Lähi-ihmisenä voi toimia joku, kuka on osallisena kurssilaisen arkeen. Hän voi olla esimerkiksi ystävä, omainen tai työntekijä. MAHTI-kurssin tavoitteena on myös tukea lähi-ihmistä hänen roolissaan.

Lähi-ihmiset suorittavat kurssia verkossa.
Tämä edellyttää lähi-ihmiseltä tietokoneen käyttömahdollisuutta ja internetin peruskäyttötaitoja. Lähi-ihminen suorittaa omaa kurssiaan helmi ja toukokuun välisenä aikana. Kurssiin liittyvät tehtävät voi suorittaa itselle sopivana ajankohtana. Verkkokurssi antaa tietoa ja tukea lähi-ihmisten rooliin.

Voit hakea kurssille, jos

• sinulla on FASD, sinä tai lähipiirisi epäilee, että sinulla voisi olla FASD
  • olet täyttänyt 18 vuotta ja
  • sinulla on lähi-ihminen, joka sitoutuu kurssin toimintoihin.

Kurssin tarkempi ohjelma julkaistaan 9.9.2018. Voit hakea kurssille sähköisellä lomakkeella. Hakuaika on 7.1.2019 saakka.
Linkki hakemukseen aukeaa 9.9.2018.
Täytä hakemus yhdessä kurssiin sitoutuvan lähi-ihmisesi kanssa. Hakulomakkeessa on kysymyksiä teille molemmille.

FASD-kurssi toteutetaan osana Kehitysvammaisten Tukiliiton MAHTI-kursseja. Se toteutetaan yhdessä Kehitysvammaliiton FASD-työn kanssa.