Esteettömät tapahtumat Suomen luonnon päivänä 28.8. (Kiljava, Kurjenrahka ja Liesjärvi)

Tapahtuma alkaa 65 päivän päästä
Alkaa: 28.8.2021
Päättyy: 28.8.2021

Malike kutsuu vaikeasti vammaisia lapsia ja aikuisia perheineen ja avustajineen luontoon!

Suomen luonnon päivänä 28.8. on mahdollisuus tutustua uusiin esteettömiin reitteihin, kokeilla luontoliikunnan apuvälineitä tai vaikkapa nukkua yö esteettömässä metsähotellissa. Esteettömiä luontotapahtumia järjestetään Kiljavalla, Kurjenrahkassa ja Liesjärvellä. Tapahtumat ovat jatkoa viime vuonna suuren suosion saaneelle Liikkeelle luontoon -tapahtumalle. Samana päivänä vietetään myös Suomen Ladun Nuku yö ulkona -tapahtuma ja Kiljavalle rakentuu tämän puitteissa esteetön metsähotelli.

Malike on paikalla Kiljavan tapahtumassa.

Tapahtumista vastaavat yhteistyössä eri vammaisjärjestöt Metsähallituksen ja Suomen Ladun kanssa. Kurjenrahkan ja Liesjärven esteettömät luontopolut valmistuivat Metsähallituksen toimesta osana Luonto kaikille -hanketta.

Kiljava 28.8. klo 11 – 16

Kiljavan suurtapahtuman ohjelmassa on luontorastipolku, liikunta-apuvälineiden ja toimintavälineiden kokeilua, melontaa, yllätysesiintyjä, mahdollisuus ostaa retkievästä sekä yöpymismahdollisuus esteettömässä metsähotellissa Nuku yö ulkona -tapahtumassa.

Tarjolla on ohjausta ja neuvontaa toimintavälineiden soveltuvuudesta ja hankinnasta sekä opastusta luontoliikunnan mahdollisuuksista ja luontoharrastuksista. Sinulla on mahdollisuus tutustua eri järjestöjen toimintaan mukavan toiminnallisen tekemisen lomassa.

Malike on mahdollistamassa soveltavaa melontaa. Tuomme paikalle myös luontoliikkumisen toimintavälineitä.

Samana päivänä tarjolla myös nämä esteettömät luontoliikuntatapahtumat:

Kurjenrahka 28.8. klo 11.00-15.00

Ohjelmassa on luontoliikunta-apuvälineiden ja toimintavälineiden kokeilua, ohjausta ja neuvontaa välineiden soveltuvuudesta sekä opastusta luontoliikunnan mahdollisuuksista ja luontoharrastuksista.

Paikalla on Malikkeen maastoliikkumisen toimintavälineitä, joita Paralympiakomitean Solia-toiminta esittelee. Malike ei ole paikalla tapahtumassa.

Liesjärvi 28.8. klo 11.00-15.00

Tapahtuma järjestetään esteettömällä Peukaloisen polulla (4km) ja Tittilammin keittokatoksen ympäristössä. Ohjelmassa on muun muassa elämys- ja aistihavaintopolku. Tittilammen keittokatoksella voi nauttia omakustanteisen keittolounaan.

Malike ei ole paikalla tapahtumassa.

• Osoite: Kanteluksentie 580, Tammela

Tapahtumat ovat maksuttomia ja kaikille avoimia. Tervetuloa!