Erityinen sisaruus -verkkoseminaari

Tapahtuma alkaa 3 päivän päästä
Alkaa: 22.10.2020
Päättyy: 22.10.2020

Mitä kuuluu pitkäaikaissairaiden ja vammaisten lasten sisaruksille? Tervetuloa kuulemaan verkkoseminaariin 22.10.2020 klo 12.30 – 15.30.

Erityinen sisaruus -projektin päätösseminaarissa tarkastellaan miten pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden sisarukset voivat. Mitä sisarusten huomioimiselle kuuluu, mistä tilanteesta lähdettiin projektiin, mihin on tultu, mihin suuntaan ollaan menossa? Erityinen sisaruus -projekti päättyi 2019, mutta toiminta jatkuu edelleen tiedon ja materiaalien levityksen myötä. Erityinen sisaruus -toimintaa ylläpidetään Kehitysvammaisten Tukiliiton Harvinaiskeskus Noriosta.

Erityinen sisaruus -seminaari toteutetaan verkossa Teams -alustalla, joten osallistua voi ympäri Suomen. Seminaari on suunnattu ammattilaisille, vanhemmille, sisaruksille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille. Seminaarin ohjelmassa kuullaan sisarusten kokemuksia sekä hyviä käytänteitä sisarusten huomioimisesta ammattilaisilta. Puhujina ovat mm. sairaanhoitaja, lasten tunnetaito-ohjaaja Mari Holmberg TYKS:stä, Leijonaemojen Erityislapsiperheen näkymätön sisarus -hankkeesta hanketyöntekijä Karolina Lamroth ja psykologi Riikka Airo, Perhehoitoliiton Meidän sakki -hankkeesta hankepäällikkö Emilia Säles, Omaishoitajaliiton Jangsterit -hankkeesta koordinaattori Malla Heino ja Harvinaiskeskus Norion perinnöllisyyshoitaja Ulla Parisaari. Mukana on myös Erityinen sisaruus -projektin työntekijöitä ja taustajoukkoja.

Ilmoittaudu mukaan 19.10. mennessä klikkaamalla tästä ilmoittautumislomakkeeseen.