Chat verkossa: Yksinäisyys ja ystävyys

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 19.3.2019
Päättyy: 19.3.2019

Tule keskustelemaan verkossa yksinäisyydestä ja ystävyydestä!

Tiistaina 19.3.2019 klo 18.00 – 19.30 voit keskustella verkossa yksinäisyydestä ja ystävyydestä. Keskustelua vetävät Kehitysvammaisten Palvelusäätiön projektipäällikkö Markku Vellas sekä suunnittelija Osku Timonen Jotta kukaan ei jäisi yksin -hankkeesta.

Voit kysyä ja keskustella esimerkiksi kaveritaidoista sekä toisten ihmisten kohtaamisesta. Läheiset voivat saada keskustelusta vinkkejä, miten he voivat tukea nuoren tai aikuisen kaverisuhteita.

Chat tarkoittaa verkossa kirjoittamalla käytävää keskustelua, jossa keskustelijat ovat samaan aikaan paikalla. Avoin ja maksuton chat järjestetään Tukinetissä.

Yksinäisyys ja ystävyys -chattiin voit osallistua yksin tai ohjaajan tai läheisen kanssa. Chat on suunnattu yksinäisyyttä kokeville nuorille ja aikuisille, joilla on kehitysvamma tai samankaltaista tuen tarvetta. Myös vanhemmat ja läheiset ovat tervetulleita mukaan keskusteluun.

Chattiin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, mutta keskusteluun liittyäksesi tarvitset Tukinet-tunnukset. Löydät chatin Tukinetistä kohdasta Liveryhmät, kun se alkaa tiistaina 19.3.2019 klo 18.00. Chatin nimi on Yksinäisyys ja ystävyys ja se on merkitty Kehitysvammaisten Tukiliiton tulppaani-logolla.

Näin hankit tunnukset Tukinettiin

Mene verkko-osoitteeseen www.tukinet.net

Sivun vasemmassa yläkulmassa on teksti: rekisteröidy. Klikkaa tätä tekstiä.

Sinua pyydetään antamaan käyttäjätunnus, salasana ja nimimerkki. Käyttäjätunnuksesi voi olla mikä vain ja se ei näy muille, osallistut keskusteluun nimimerkilläsi. Nimimerkkisi voit valita vapaasti. Asiantuntijat osallistuvat chattiin omilla nimillään. Sivun alalaidasta löytyy Rekisteröidy-painike, jota painamalla rekisteröinti onnistuu. Rekisteröidyttyäsi voit kirjautua Tukinet-palveluun sivun vasemmasta yläkulmasta. Kirjautumiseen käytetään käyttäjätunnusta. Pidä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi tallessa.

Olemme tehneet videon Tukinet-tunnusten hankkimisesta, voit katsoa sen tästä.

Mikäli sinulla on kysyttävää chatista tai Tukinet-tunnusten hankkimisesta, voit kysyä neuvoja joko lähettämällä sähköpostia osoitteeseen wilma.karikko@tukiliitto.fi tai soittaa Wilmalle numeroon 040 6743 631

Chatin järjestää Kehitysvammaisten Tukiliiton verkkoauttamisen Tuleva-hanke.