Aluetreffit-koulutuskiertue 2018, Turku

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 13.10.2018
Päättyy: 13.10.2018

Aluetreffien koulutuskiertue 2018 järjestetään Turussa lauantaina 13.10.2018, klo 8.45 – 16

Aluetreffeillä käsitellään kansalaisuuteen liittyviä teemoja, yhdistystoiminnan ajankohtaisia asioita ja tietoa vammaiskortista. Turun treffeillä teemaluento käsittelee asumista, josta alustaa erityisasiantuntija Saara Nyyssölä, ARA. Työpajoissa pohditaan osallisuusteemaa, kuinka kehitysvammainen henkilö pääsee mukaan tukiyhdistyksen toiminnan suunnitteluun ja vapaaehtoiseksi, ja mitä voidaan tehdä yhdessä esim. asumisen kehittämiseksi alueella.

Treffit on tarkoitettu kaikille Tukiliiton jäsenyhdistysten vapaaehtoistoimijoille sekä kaikille asiasta kiinnostuneille. Aluetreffit ovat maksuttomia.

Paikka: Lounatuulet Yhteisötalo, Läntinen Pitkäkatu 33, Turku

Alustava ohjelmarunko:

klo 8.45 – 9.15 Aamupala

klo 9.15 Tervetuloa! Kirsti Rämö, Varsinais-Suomen tukipiirin puheenjohtaja

Esittäytyminen

klo 9.45 – 12

– Osallisuuden tiellä – tietoa ja hyviä käytäntöjä: työelämän asiantuntija Johanna Sakko, Tukiliitto

– Puheenvuoro asumisesta – kehitysvammaisen henkilön uudenlaiset ja yksilölliset asumisratkaisut: erityisasiantuntija Saara Nyyssölä, ARA

klo 12 – 13 Lounas

klo 13 – 14.30 Tukiliiton Osallisuus-tiimin ohjaama työpaja, jossa paneudutaan mm. yhteiseen, konkreettiseen suunnitteluun

klo 14.30 – 15 Päiväkahvit

klo 15 – 15.30 Tietoa vammaiskortista, kumppanuusjohtaja Petra Rantamäki, Kehitysvammaisten Palvelusäätiö

Yhteenveto päivästä, puheenjohtaja Maisa Saloniemi, Turun Seudun Kehitysvammaisten Tuki ry.

klo 16 Päivän päätös

Ilmoittautuminen viimeistään 5.10. (Ilmoittautumista myöhennetty) Sähköinen ilmoittautumislinkki:

Tervetuloa!

Laitathan päivän jo kalenteriin! Lisätietoja Turun päivästä aluekoordinaattori Pirkko Sassi pirkko.sassi@tukiliitto.fi