Alueellinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus 19.-20.2.2020, Kuopio

Tapahtuma alkaa 77 päivän päästä
Alkaa: 19.2.2020
Päättyy: 20.2.2020

Malikkeen kaksipäiväinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus tarjoaa tietoa ja ratkaisuja vaikeasti vammaisten lasten ja aikuisten osallistumiseen ja osallisuuden mahdollistamiseen. Koulutus on suunnattu vaikeasti vammaisten henkilöiden lähi-ihmisille ja eri alojen ammattilaisille. Se tarjoaa ratkaisuja osallistumiseen ihmisille, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua. Koulutuksen lähtökohtana on vaikeasti vammaisten ihmisten osallistumisen, toimijuuden ja osallisuuden vahvistaminen.

Ensimmäisenä päivänä perehdymme apuvälinelainsäädäntöön tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta sekä tutustumme toimintavälineisiin ja teemme käytännön harjoituksia.
Toisena päivänä järjestämme avoimen Jäähässäkkätapahtuman Finland Ice Maratonin -yhteydessä. Tapahtuma on tarkoitettu vaikeasti vammaisille luistelijoille, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua osallistuakseen luisteluun. Kurssilaiset toimivat luistelijoiden omien omaisten/avustajien apuna sekä ohjaavat välineiden valinnassa, säätämisessä ja käytössä.

Osallistumismaksu 120 euroa (sis. kurssimateriaalin, lounaan ja kahvin molempina päivinä). Koulutukseen otetaan 16 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen 23.1.2019 mennessä: Sari Kokkonen, Savas sari.kokkonen@savas.fi puh. 044 036 3506