Alueellinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus 14. – 15.5.2019, Joensuu

Tapahtuma alkaa 149 päivän päästä
Alkaa: 14.5.2019
Päättyy: 15.5.2019

Malikkeen kaksipäiväinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus tarjoaa tietoa ja ratkaisuja vaikeasti vammaisten lasten ja aikuisten osallistumiseen ja osallisuuden mahdollistamiseen.

Koulutus on suunnattu vaikeasti vammaisten henkilöiden lähi-ihmisille ja eri alojen ammattilaisille. Se tarjoaa ratkaisuja osallistumiseen ihmisille, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua.

Koulutus järjestetään Joensuussa 14. – 15.5.2019, tarkempi paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Koulutuksen lähtökohtana on vaikeasti vammaisten ihmisten osallistumisen, toimijuuden ja osallisuuden vahvistaminen. Ensimmäisenä päivänä perehdymme apuvälinelainsäädäntöön tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta sekä tutustumme toimintavälineisiin ja teemme käytännön harjoituksia.

Koulutuksen toisena päivänä saamme retkeillen kokemusta toimintavälineiden käytöstä. Vaikeasti vammaiset retkeläiset toimivat kokemusasiantuntijoina. Koulutukseen tulija voi ilmoittaa myös retkeläisen mukaan retkelle kello 10 – 14. Oikeanlainen toimintaväline mahdollistaa liikkumisen ja osallistumisen kaikille.

Osallistumismaksu 120 euroa (sis. kurssimateriaalin, lounaan ja kahvin molempina päivinä). Koulutukseen otetaan 16 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä.

Koulutukseen osallistumisen jälkeen on mahdollista lähteä organisoimaan vastaava alueellinen koulutus omalle paikkakunnalle.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen 17.4.2019 mennessä:

Sari Tikka, Henkilökohtainen apu / Avustajakeskus
sarie.tikka@siunsote.fi