Alueellinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus 10. – 11.10.2018, Kemijärvi

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 10.10.2018
Päättyy: 11.10.2018

Kaksipäiväinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus avaa uusia mahdollisuuksia vaikeasti vammaisten ihmisten osallistumiseen ja osallisuuden mahdollistamiseen. Koulutus on suunnattu vaikeasti vammaisten henkilöiden lähi-ihmisille ja eri alojen ammattilaisille. Se tarjoaa ratkaisuja osallistumiseen ihmisille, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua.

Ensimmäisenä päivänä käymme läpi toimintavälineitä ja teemme käytännön harjoituksia. Tutustumme myös apuvälinelainsäädäntöön tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta.
Toisena päivän teemme retken vaikeasti vammaisten retkeläisten kanssa luontoon kauden toimintavälineitä hyödyntäen. Oikeanlainen toimintaväline mahdollistaa liikkumisen ja osallistumisen kaikille.

Osallistumismaksu 120 euroa (sis. kurssimateriaalin, lounaan ja kahvin molempina päivinä). Koulutukseen otetaan 14 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautumiset 19.9.2018 mennessä:

Lisätiedot ja ilmoittautumiset:
Nina Sotkasiira, puh. 0440298752
fysioni.vaananen@gmail.com

Lisätiedot:
Rauni Väliranta, puh  040 7071 563
rauni.valiranta@lshp.fi

Yhteistyössä Kolpeneen palvelukeskus, Kemijärven kaupungin liikuntatoimi, Fysioni Ky