Arvokas-ohjelman päätösseminaari: köyhyys

Tapahtuma alkaa 6 päivän päästä
Alkaa: 2.11.2021
Päättyy: 2.11.2021

Arvokas-ohjelman päätösseminaari järjestetään syksyllä kolmen tilaisuuden sarjana Helsingissä ja etäyhteyksin. Kutsumme kaikki eriarvoisuuden ja osallisuuden kysymyksiä työssään kohtaavat kuulemaan ohjelmakauden aikana kiteytyneitä havaintoja yksinäisyydestä, köyhyydestä ja ulossulkemisesta. Näihin Arvokkaan monimuotoisia hankkeita yhdistäviin teemoihin meidät johdattavat kiinnostavat asiantuntijapuheenvuorot.

Arvokas-hankkeina on 25 sosiaalialan järjestön hanketta. Tukiliiton Aarne ja Aune -hanke on osa Arvokas-ohjelmaa. Kaikki ohjelman hankkeet luovat mahdollisuuksia yhteisöllisyyteen ja osallisuuteen ja siten vähentävät yhteiskuntamme eriarvoisuutta. Hankkeiden tavoitteena on vähentää eriarvoisuutta ja vahvistaa osallisuutta. Eriarvoisuuden taustalla on lukuisia eri tekijöitä, joista erityisesti köyhyys, yksinäisyys ja ulossulkeminen on tunnistettu ohjelman hankkeita yhdistäviksi teemoiksi. Juuri siksi olemme jakaneet laajan teeman kolmeen palaseen: yksinäisyyteen, köyhyyteen ja ulossulkemiseen.

Tilat Lapinlahden Lähteellä ovat tarvittaessa järjestettävissä esteettömiksi.
Tilaisuudet ovat maksuttomia.

Tarkempi ohjelma ja ilmoittautuminen

Ti 26.10. klo 10–12, Yksinäisyys
Ti 2.11. klo 10–12, Köyhyys
Ti 9.11. klo 10–12, Ulossulkeminen

Lue lisää Arvokas-ohjelman tuloksista ja vaikutuksista täältä.