Malike asiantuntijana

Malikkeen tehtävänä on edistää vaikeasti vammaisten ihmisten mahdollisuuksia osallistua ja saada kokemuksia uusista asioista.

Järjestämme toiminnallisia kursseja vaikeasti vammaisten lasten perheille ja aikuisille sekä toimintavälineiden kokeilutapahtumia yhdessä verkostojen kanssa.

Järjestämme Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutusta lähi-ihmisille ja eri alojen ammattilaisille. Koulutuksen tavoitteena on tiedon lisääminen ja sen muuttuminen itse koetuksi kokemukseksi.

Asiantuntijapuheenvuorojen ja -kirjoitusten tavoitteena on lisätä vaikeasti vammaisten ihmisten osallistumismahdollisuuksia ja toimintavälineiden hankintaa.

Tarjoamme neuvontaa ja ohjausta toimintavälineiden käytössä ja hankinnassa sekä toimintavälineiden kokeilumahdollisuuksia. Toimintavälineitä voi kokeilla tapahtumissa ja kursseilla ja niitä voi vuokrata lyhytaikaiseen kokeiluun ennen oman välineen hankintaa tai tilapäiseen tarpeeseen, esim. lomamatkalla.