Turvallisesti metsäretkelle

Vallitsevan ja alati muuttuvan pandemiatilanteen vuoksi monet harrastukset ovat tällä hetkellä tauolla ja erilaisia tapahtumia on peruttu. Monen ihmisen kohdalla mukava tekeminen on vähissä ja elämänpiiri kapeampaa. Ulos ja luontoon pääsee kuitenkin pandemiasta huolimatta. Tulettehan mukaan?

Malike on järjestänyt erilaisten yhteisöjen kanssa yhteistyössä viimeisen vuoden aikana Yhdessä-teemapäiviä. Teemapäivät ovat olleet yhteisiä ulkoilupäiviä, joiden suunnittelussa ja toteutuksessa jokaisella osallistujalla on ollut omat vastuunsa ja tehtävänsä. Yhteisöt ovat olleet päivätoimintakeskuksia ja ryhmäkoteja.

Kankaanpääläisten ryhmäkotien ja päivätoimintakeskusten kanssa teimme viime tammikuussa päiväretken Jämin hienoihin maisemiin. Päivän aikana retkeilimme metsässä, paistoimme makkaraa ja nautimme nokipannukahvit.

Pandemia haastaa myös meidän teemapäivämme siinä mielessä, että yhteinen suunnittelu ei tapahdu fyysisesti samassa paikassa. Retkipäiviä on kuitenkin mahdollista toteuttaa turvavälit ja käsihygienia huomioiden pienellä porukalla.

Lähdemme mielellämme suunnittelemaan etäyhteyksin yhteistä ulkoilupäivää teidän lähiluontoonne ja tulemme toteuttamaan sen yhdessä kanssanne. Toimintavälineiden avulla kaikki pääsevät osallistumaan.

Jos kiinnostuitte retkipäivästä ja tai tiedätte hyvän yhteisön, jossa retki olisi ajankohtainen, ota yhteyttä Malikkeen suunnittelija Johanna Sakkoon, p. 040 1801883 tai johanna.sakko@tukiliitto.fi. Suunnittelemme juuri nyt myös vuoden 2021 toimintaa, joten teemapäivää voi viettää myös silloin.