Millainen on sinun unelmiesi liikuntapäivä?

Unelmien liikuntapäivää vietetään 10.5.2020. Poikkeusolojen vuoksi emme voi kokoontua ja järjestää tapahtumia, mutta voimme silti liikkua ja ulkoilla viranomaisten ohjeet huomioiden. Unelmien liikuntapäivänä rakentuu ihmisten omille ideoille ja kokeiluille.

Jokaisella on oikeus unelmoida ja toteuttaa unelmiaan. Unelmana voi olla retki lähimetsään, joka näkyy oman kodin ikkunasta tai vaikkapa pyöräily kotiympäristössä. Kaikille se ei ole kuitenkaan mahdollista ilman apu- ja toimintavälineitä sekä toisen ihmisen tukea. Joskus pidemmälle suuntautuvan liikuntapäivän toteuttamiseen tarvitaan myös kuljetuspalveluja ja palvelujen tuottajia.

Erilaisia vaikeasti vammaisille lapsille ja aikuisille soveltuvia apu- ja toimintavälineitä on olemassa monien unelmien toteuttamiseksi, kuten esimerkiksi metsässä liikkumiseen, pyöräilyyn, melontaan ja keinumiseen. Millainen on sinun unelmiesi liikuntapäivä?

Käy tutustumassa Malikkeen apu- ja toimintavälineisiin kotisivuillamme kohdassa Kokeile toimintavälineitä. Löytyisikö sieltä sopiva ratkaisu sinun unelmasi toteuttamiseen? Poikkeustilanteesta johtuen välineitä voi lainata lyhytaikaiseen kokeiluun ilman vuokrakuluja heinäkuun loppuun asti.

Lisäksi esittelemme Apu- ja toimintavälineoppaassamme välineitä, joiden käytöstä meillä on laaja kokemus vaikeasti vammaisten lasten ja aikuisten kanssa. Käy tutustumassa oppaaseen. Halutessasi voit myös tilata painetun maksuttoman oppaan kotiisi laittamalla sähköpostia malike@tukiliitto.fi

Myös me Malikkeessa kannustamme teitä kaikkia lähtemään liikkeelle unelmien liikuntapäivänä ja mahdollistaan liikkumisen ilo läheisillenne. Ideoita ja vinkkejä liikkumiseen näet tämän viikon Facebook päivityksistämme. Seuraathan meitä jo Facebookissa nimellä maliketoiminta.

Ohjaamme ja neuvomme välineisiin liittyvissä aisoissa mielellämme, ota rohkeasti yhteyttä!

Malikkeen porukka