Malikkeen Liikkeelle-lehti 2019 on ilmestynyt

Malikkeen vuoden 2019 Liikkeelle-lehti on ilmestynyt.

Lehdestä löydät Malikkeen vuoden 2019 tapahtumat ja toimintaa koskevat ajankohtaiset uutiset.

Lehden Kokemuksia-osiosta voit lukea esimerkiksi Huovisen perheen kokemuksista syksyn 2018 Hossan syysseikkailulla sekä Liikettä päivään – Tukea omiin valintoihin -toimintamallista, jonka tavoitteena on lisätä vaikeasti kehitys- ja liikuntavammaisten ihmisten osallisuutta ja toimijuutta.  Lisäksi Janne-Matti ja Tuire Koskinen kertovat miten kommunikoinnin myötä saatu henkilökohtainen apu ja myönnetyt apuvälineet ovat mahdollistaneet Janne-Matin harrastuksia ja auttaneet häntä tekemään omaa elämäänsä koskevia päätöksiä.

Niittyvillan koulussa vamma ei estä osallistumista. Liikkeelle-lehden jutussa koulun työntekijät kertovat miten kaikkien osallistuminen mahdollistetaan. Lisäksi kerrotaan miten Kaikki liikkuu – Kärry kiertää -toimintavälineperäkärryn avulla saatiin iloisia ulkoilukokemuksia Tiernan koulun Pihlajakummun toimipaikassa.

Liikkeelle-lehden vuoden 2019 numerosta voit lukea lisäksi pohdintaa Malikkeen kokeilutoiminnasta ja pohdintaa sen riittävyydestä. Vuokraustoiminta on tarkoitettu lyhytaikaiseen kokeiluun tai tilapäiseen tarpeeseen emmekä pysty varmistamaan välineiden saatavuutta ja sopivuutta kaikille tarvitsijoille.

Toimintamme yhtenä tavoitteena onkin vaikuttaa apu- ja toimintavälineiden tiedon ja saatavuuden lisääntymiseen lähellä niiden tarvitsijoita. Sitä tietoutta jaamme myös uudessa Liikkeelle-lehdessä.

Saat tietoa myös Malikkeen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutuksesta ja sen puitteissa vuonna 2018 toteutetusta vaikuttavuuskyselystä. Kyselyn mukaan koulutus on lisännyt vaikeasti vammaisten ihmisten osallistumisen mahdollisuuksia viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Kuulemme mielellämme palautettasi uudesta Liikkeelle-lehdestä! Mikäli lehti ei kolahtanut postiluukustasi, voit lukea sen sivupalkissa olevan linkin kautta. Voit myös varmistaa seuraavan Liikkeelle-lehden saamisen tilaamalla sen kotiisi maksutta. Lisää tietoa löydät täältä.

Mukavia lukukokemuksia Liikkeelle-lehden parissa!