Malike jakaa ideoita ja kokemuksia pyöräilyviikolla 5.-13.9.2020

Valtakunnallista Pyöräilyviikkoa vietetään ympäri maata järjestettävien tapahtumien ja muiden pyöräilyaktiviteettien merkeissä 5.-13.9.2020. Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta osallistuu pyöräilyviikkoon jakamalla pyöräilyyn liittyviä ideoita ja kokemuksia viikon aikana sosiaalisen median kanavissaan. Luvassa on esimerkiksi tietoa erityispyörien hankintaan ja rahoitukseen liittyen.

Lauantaina 5.9.2020 virallisesti starttaava pyöräilyviikko ottaa perjantaina 4.9. varaslähdön kaupunkipyöräily-teemalla. Malike haluaa haastaa kunnat ja kaupungit pohtimaan, että olisiko osa kaupunkipyöristä hankittavissa erityispyörinä, jolloin kaikilla kaupunkilaisilla olisi mahdollisuus pyöräilyn iloon vammasta riippumatta.

Viikon muista teemoista mainittakoon esimerkiksi sunnuntaina 6.9. oleva perhepyöräily-päivä. Malike on mukana Leijonaemojen, Mahdollisuus lapselle ry:lle sekä muiden yhteistyökumppaneiden järjestämässä koko perheen ulkoilupäivässä, joka järjestetään Skatan tilalla (Uutelantie 30) Helsingin Vuosaaressa. Klo 12.30-15 tapahtumassa on mahdollisuus kokeilla esimerkiksi tandempyörää ja yhdistelmäpyörää, jotka mahdollistavat vaikeasti vammaisen lapsen pyöräilyä yhdessä perheensä kanssa. Lisätietoa tapahtumasta löytyy täältä .

Lisää tietoa valtakunnallisesta viikosta ja päivien teemoista löytyy osoitteesta: https://www.poljin.fi/fi/toimintaa/pyorailyviikko

Seuraa sosiaalisen median kanaviamme ja tule kanssamme pyöräilemään!