Luonto ja seura parhaimmillaan

Viime viikonloppuna iloinen nuorisoporukka avustajineen kokoontui Pohjanmaalle Vöyriin, kun alkamassa oli Mennään metsään -kurssi yhteistyössä Tatu ry:n kanssa. Jännitystä oli ilmassa, mutta hyvin nopeasti tutustuimme toisiimme ja lähdimme pelaamaan pari erää mölkkyä.

Mölkyn peluuta Mennään metsään -kurssilla
Kuva: Malike

Kurssin huipensi lähes koko päivän kestävä metsäretki laavulle, jossa paistoimme makkaraa, vaahtokarkkia ja teimme popcornia. Reittimme laavulle ei ollut helpoin mahdollinen ja maastovälineellä liikkunut kurssilainen vertasikin kokemusta Linnanmäen laitteisiin. Pienet päivälevot ehdimme ottaa laavun ympäristöön levitetyillä riippumatoilla.

Kurssilaiset kiittelivät hauskasta viikonlopusta, jossa pääsi tutustumaan uusiin ihmisiin, ulkoilemaan ja ”oleen vaan”. Pääsimme viettämään kiireettömiä kesäpäiviä kauniissa maisemissa.

Vallitseva pandemiatilanne vähensi tämän kurssin osallistujia, mutta onneksemme saimme kurssin järjestettyä. Korona on vaikuttanut erittäin merkittävästi vaikeasti vammaisten aikuisten mahdollisuuksiin liikkua, osallistua ja tehdä. Toivottavasti saamme pian kaikki ihmiset rokotettua ja sitä myöten yhteiskuntaa auki. Seuraa Malikkeen sosiaalisen median kanavista ajankohtaisia tapahtumia. Järjestämme syksyn aikana lähinnä kursseja ja kokeilutapahtumia, joihin täytyy ilmoittautua ennakkoon.