hero_image.alt

Malikkeen käytöstä poistetuiden välineiden saajat valittu

www.malike.fi

Malikkeen vuokraamosta poistettiin välineitä, jotka kierrätyshengen mukaisesti lahjoitettiin eteenpäin hakemusten mukaan.

Välineet herättivät kovasti mielenkiintoa, kiitos kaikille hakijoille. Hakemuksia tuli kaikkiaan 68 ja niistä ilmeni suuri tarve tämän tyyppisille välineille. Välineiden luovutuksissa painotettiin kyseisen välineen mahdollisimman hyvää ja pitkäaikaista soveltuvuutta käyttäjälle.

Valitettavasti yhteiskunnan tuki ei näytä tavoittavan ainakaan kaikkia tarvitsijoita. Hakemuksista paistaa läpi mm. lääkinnällisen kuntoutuksen kautta luovutettavien apuvälineiden tiukentuneet käytännöt ja puutteet vammaispalveluiden oikea-aikaisten taloudellisten tukitoimien kohdentamisessa.

Tulemme jatkossa hyödyntämään hakemusten antamaa tietoa Malikkeen ja koko Tukiliiton vaikuttamistyössä. Ensi vuonnakin tavoitteemme on tehdä töitä yhdenvertaisemman yhteiskunnan saavuttamiseksi.

Muutamalle hakijalle saamme tuottaa iloista joulumieltä ilmoittamalla heille käyttöönsä saamastaan toimintavälineestä. Osalle hakijoista annamme lisätietoa siitä, miten heillä voisi olla mahdollista saada käyttöönsä sopiva väline ja muiden kanssa pyrimme jatkamaan keskustelua siitä, mikä olisi heille paras ja toimivin ratkaisu.

Antti Tulasalo.

Antti Tulasalo

Toimintavälineneuvoja, Malike

Puhelinnumero: 050 9177 471

Sähköposti: antti.tulasalo@tukiliitto.fi

Malike-keskus
Sumeliuksenkatu 18 B, 3. krs

Malike-keskuksen puhelinnumero on 040 4839 327.

Tehtäviini kuuluvat mm. neuvonta, hankinnan ohjaus ja välinepalautteet.

0 Ostoskori