Kaikki liikkuu -kärry kiertää!

Uusi palvelu tarjoaa toiminta- ja apuvälineitä talviliikkumiseen

Malike-toiminta ja Soveltavan liikunnan apuvälinetoiminta SOLIA julkaisivat uuden toimintamallin Kaikki liikkuu  -kärry kiertää, jonka tavoitteena on lisätä koululaisten osallistumista koululiikuntaan, välituntileikkeihin ja koulun retkiin. Samalla  myös koulujen henkilökunta saa vinkkejä kaikkien oppilaiden mukaan ottamiseen.

Kouluille tarjotaan mahdollisuutta saada määräajaksi käyttöönsä peräkärryllinen liikunnan apu- ja toimintavälineitä- Tavoitteena on, että kärry voisi kiertää alueella ollessaan useammalla koululla. Peräkärry sisältää talviliikunnan välineitä, esimerkiksi hiihto- ja luistelukelkkoja, jääkiekkokelkkoja, pystyluistelun tukia sekä maastopyörätuolin.

Kärryn lainasta ei peritä vuokraa, mutta käyttäjät vastaavat kärryn siirtämisestä aiheutuvista kustannuksista itse. Kärryn luovutuksesta käyttäjälle tehdään kirjallinen sopimus, jolloin vastuu välineiden käytöstä ja kärrystä siirtyy allekirjoittaneelle taholle.

Jos haluat kärryn omalle alueellesi ja olet kiinnostunut koordinoimaan sen liikkumista alueesi kouluilla, voit olla yhteydessä Malikkeeseen tai SOLIA:an.

TIEDUSTELUT:
Antti Tulasalo/ Malike, antti.tulasalo@tukiliitto.fi