Yhdistyksille: Facebook Live -, Jitsi- ja YouTube-koulutukset

30.03.2021

Kolme maksutonta koulutusta edistävät Tukiliiton yhdistysten verkkovälitteisten tapahtumien ja kokousten kehittämistä. Tule mukaan!

Yhdistysten aktiiveille on tarjolla kolme koulutusta verkkotoiminnoista. Koulutukset tapahtuvat Teams-videopuhelussa. Koulutusten tarkoitus on edistää yhdistysten verkkovälitteisten tapahtumien ja kokousten kehittämistä.

8.4.2021 kello 17.30 – 19
Näin järjestät Facebook Live -tapahtuman (ilmoittautuminen alkanut)
Facebook Live on hyvä tapa elävöittää yhdistyksen Facebook-kanavan tarjontaa. Live-lähetys tallentuu Facebookiin, jolloin sen ehtivät nähdä myös he, jotka eivät ole huomanneet osallistua tapahtumahetkellä. Puhelimella kuvatessa Facebook Liven voi usein myös tallentaa ja siirtää Youtubeen, jonka kautta tallennetta voi jakaa vielä useammille ihmisille. Lue lisää:
Näin järjestät Facebook Live -tapahtuman

20.4.2021 kello 17.30 – 19.30
Opi käyttämään Jitsi-videopuhelua (ilmoittautuminen alkanut)
Jitsi soveltuu maksuttomana ja helppokäyttöisenä työkaluna yhdistyksen kokouksiin ja vaikka verkkotapahtumien välineeksi.
Tällä kurssilla lähdemme aivan alkeista, joten et tarvitse kuin tietokoneen/tabletin osallistuaksesi ja sen verran käyttötaitoa, että osaat liittyä Teams-videopuheluun sähköpostilla tulevan kutsun kautta. Osa koulutuksesta tapahtuu Teamsissa ja osa Jitsissä. Osallistujat saavat myös etukäteen katsottavakseen ohjevideot, joita voi käyttää myös kertaamiseen. Lue lisää:
Opi käyttämään Jitsi-videopuhelua

27.4.2021 ja 4.5.2021 kello 17.30 – 19.30
Opi leikkaamaan ja tekstittämään videoita (ilmoittautuminen alkaa 6.4.21)
Tällä kurssilla opit leikkaamaan ja tekstittämään aiemmin kuvaamasi videon YouTuben työkaluja käyttämällä. Lue lisää:
Opi leikkaamaan ja tekstittämään videoita