Voikukkia-toimintaa huostaanotettujen lasten vanhemmille

21.08.2019

Vahvistu vanhempana -hankkeen VOIKUKKIA-vertaisryhmä alkaa netissä. Ryhmä on vanhemmille, jotka tarvitsevat tukea oppimiseen ja ymmärtämiseen. Syksyllä ryhmällä on viikonlopputapaaminen Peurungan kylpylähotellissa.

VOIKUKKIA-ryhmä on tarkoitettu sinulle, jos:

• tarvitset tukea oppimiseen ja ymmärtämiseen. Emme kysy diagnoosia, mutta sinulla voi olla esimerkiksi lievä kehitysvamma tai oppimisvaikeuksia JA
  • sinuun lapsesi on otettu huostaan.

Mitä Voikukkia-ryhmässä tehdään?

Ryhmämme toimii netissä. Tarvitset siis älypuhelimen, tietokoneen tai tabletin ja internetyhteyden, että voit osallistua. Autamme sinut alkuun nettiryhmään pääsemisessä.

Ryhmässä puhumme siitä, miltä huostaanotto sinusta tuntuu. Saat mahdollisuuden tutustua muihin samankaltaisessa tilanteessa oleviin vanhempiin. Kokemusten jakaminen voi helpottaa oloa ja auttaa käsittelemään tunteita.

VOIKUKKIA-ryhmä käynnistyy 7.10.2019 ja päättyy 22.11.2019. Nettikeskustelu on joka keskiviikko. Keskusteluun pääsevät mukaan vain ryhmän jäsenet ja vetäjät.

Hae mukaan 20.9. mennessä!

Voit hakea ryhmään mukaan
tällä lomakkeella.

Lue lisää sivulta:

Viikonlopputapaaminen 1. – 3.11.2019

Nettiryhmän lisäksi tapaamme koko VOIKUKKIA-ryhmän kanssa yhteisessä viikonlopputapaamisessa 1. – 3.11. Kylpylähotelli Peurungassa, Laukaalla. Viikonlopputapaaminen on osallistujille ilmainen ja sisältää täysihoidon. Viikonlopputapaamisessa on ryhmän vetäjien lisäksi mukana vertaisvanhempi, jolla on itsellä kokemusta lapsen huostaanotosta.

Lue lisää sivulta:

VOIKUKKIA-toiminta

Toimintaa lapsensa sijoituksen tai huostaanoton kokeneille vanhemmille. Lapsen lähteminen perheestä aiheuttaa monenlaisia tunteita ja ajatuksia niin lapsessa kuin vanhemmissa ja muissa läheisissäkin.

VOIKUKKIA-toiminnassa huostaanotettujen lasten vanhemmat voivat toimia myös vertaisohjaajina ja -tukihenkilöinä ja kokemusasiantuntijoinakin.