Virtuaalilemmikki Markotti voitti Kohdataan-kisan

15.01.2018

Valloittaako virtuaalinen lemmikki somemaailman? Kun markotti löytää kaverin, omistajat voivat alkaa keskustella keskenään.

Viikonloppuna järjestetyn Kohdataan-hackin voitti Eficode-tiimi. Kohdataan-hackathonissa ideana oli innovoida tulevaisuuden saavutettavaa somepalvelua, jossa on helppo kohdata ihmisiä ja löytää uusia ystäviä.

Voittajatiimi kehitti Markottia. “Markotti on virtuaalinen lemmikki, joka toimii tilanteessa jäänsärkijänä kuin koira reaalimaailmassa.”

Tuomaristo valitsi Markotin, koska “se on hauska ja sitä kautta helposti lähestyttävä. Markotilla on mahdollista yhdistää virtuaalimaailma ja todellinen maailma lisätyn todellisuuden avulla. Ratkaisu sopii hyvin kaikenikäisille, ja jos sopivaa ihmisseuraa ei juuri nyt ole tarjolla, aikaa voi viettää myös juttelemalla oman markottinsa kanssa.”

Tuomaristo jakoi kaksi kunniamainintaa. Toisen sai Tuokio-tiimi: Tuokiossa voi jakaa hetken toisen kanssa, katsoa vaikka yhdessä etänä jalkapalloa, kun on tuokio ylimääräistä aikaa. Toisen tuomariston kunniamaininnan sai Viili-tiimi: Viili helpottaa kotoa lähtemistä, yhdistää ihmiset samaan tapahtumaan ja järjestää esteettömän liikkumisen paikalle.

Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin!

Lähde: Kohdataan-tiimi

Kaikki viikonlopun puheenvuorot löytyvät YLE Areenasta. Kisaa alustivat muun muassa puheenjohtaja Reidar Wasenius (Serious Gaming Cluster Finland) ja robottiasiantuntija Cristina Andersson.