Vinkit jakoon Tukiliitto kehittää -sivulla

21.12.2020

Olemme Kehitysvammaisten Tukiliiton hankkeissa kehittäneet kolmen vuoden aikana monenlaisia uusia toimintamalleja ja materiaaleja toiminnan järjestämiseen etäyhteyksin, perheiden tukeen, kokemus- ja vertaistoimintaan sekä ryhmien ohjaukseen. Olemme koonneet näistä tietoa Tukiliitto kehittää -sivulle, jonne pääset suoraan osoitteella
tukiliitto.fi/kehittaa

Sivulta löytyvät myös 1.12. pidetyn Habaa perhetyöhön -seminaarin esitykset. Niistä löydät näkökulmia ja käytännön vinkkejä voimavara- ja ratkaisukeskeiseen työhön silloin, kun perheessä on tukea tarvitseva lapsi, nuori tai aikuinen. Seminaariin osallistui etäyhteyksin 200 perheitä kohtaavaa ammattilaista, ja sen tallenteella oli 123 katsojaa. Linda Saukko-Rauta teki seminaarista yhteenvedon kuvana, jonka löydät myös Tukiliitto kehittää -sivulta.

Kaikki materiaalit ja toimintamallit ovat vapaasti yhdistysten, ammattilaisten ja muiden järjestöjen käytettävissä. Ne on tuotettu STEA- ja ESR-avustusten turvin. Täydennämme Tukiliitto kehittää -sivun sisältöä koko ajan.

Hanketoiminta jatkuu vuonna 2021 osana Tukiliiton perhe- ja aikuistyötä. Painopisteinä ovat esimerkiksi kokemustoiminnan ja verkostoitumisen edistäminen. Jäsenyhdistyksille on tarjolla tukea mm. digitalisaatioon sekä Arki haltuun -ryhmien tai Kohtaa mut -kahviloiden käynnistämiseen.

Kuva: Linda Saukko-Rauta