Minkälaista vertaistoimintaa kaipaat? – työpaja vanhemmille

20.08.2019

Toimitko vertaisryhmän ohjaajana kasvokkain tai verkossa, vertaisvanhempana tai haluaisit toimia näissä tehtävissä? Tai olet kiinnostunut keskusteleman muiden vanhempien ja työntekijöiden kanssa, minkälaista vertaistoimintaa kaipaat tai minkälaista tukea yhdistys tarvitsee vertaistuen käynnistämiseen?

Minkälaista vertaistoimintaa kaipaat? – työpaja vanhemmille 14.9.2019 Tampereella klo 10 – 16
Tapahtuman kotisivu:

Kenelle: Vanhemmille, joiden lapsella on kehitysvamma tai vastaavia tuen tarpeita. Mikäli vanhempana kaipaat vertaistukea, haluaisit tukea toisia vanhempia tai keskustella tulevaisuuden vertaistoiminnasta, työpaja on tarkoitettu juuri sinulle. Lapsen ikä ei ole määrittävä tekijä.

Mitä: Työpaja, jossa käydään läpi vertaistoiminnan mahdollisuuksia ja kehittämistarpeita.

• Mitä vertaistuella tarkoitetaan?
  • Minkälaista tukea yhdistyksesi tarvitsisi käynnistääkseen vertaisryhmän tai minkälaista tukea sinä ryhmän ohjaajana tarvitset?
  • Mitä mahdollisuuksia verkko luo vertaistoiminnalle?
  • Kokeillaan chatin käyttöä yhdessä. Työskennellään ryhmissä ja pohditaan, millaista olisi tulevaisuuden vertaistoiminta.

Päivän alustava kulku:
klo 10 alustukset ja työskentelyä
klo 12 lounas
klo 12.45 työskentelyä ryhmissä
klo 13.45 tauko
klo 14 työskentelyä ryhmissä
klo 15 – 16 yhteenveto päivästä ja jatkosuunnitelma

Missä: Tampereella: Tammelan lähitori (Sali), Tammelakeskus, Itsenäisyydenkatu 21, 33500 Tampere

Milloin: Lauantaina 14.9.2019 klo 10 – 16

Työpaja on osallistujalle maksuton. Tarjoamme lounaan ja kahvit sekä inspiroivaa työskentelyseuraa. Matkakulut korvataan julkisten mukaan. Ilmoittautuminen tästä linkistä 1.9. mennessä:

Mukaan mahtuu 20 vanhempaa.

Järjestäjänä on Tukiliiton Tuleva-hanke, mukana on myös Tukiliiton perhetyö ja Vahvistu vanhempana -hanke.

Sinua saattaa kiinnostaa myös:

Verkkovertaisryhmä nuorten vanhemmille alkaa 11.9.2019

Tervetuloa mukaan ympäri Suomen!

Verkkovertaisryhmä vanhemmille, joiden nuorella on kehitysvamma tai samankaltaista tuen tarvetta. Ryhmässä pureudutaan tänä syksynä erityisesti nivelvaiheen, eli 16 – 18 -vuotiaiden nuorten tilanteeseen. Tähän ikävaiheeseen liittyy paljon muutoksia. Nuoresi ei tarvitse olla juuri tämän ikäinen, ryhmässä keskustellaan nuoren kasvusta aikuiseksi ja siihen liittyvistä asioista. Lue lisää sivulta

Tukiliiton Tuleva-hanke

Tarjoamme verkon kautta tukea perheille, joissa perheenjäsenellä on kehitysvamma tai samankaltaista tuen tarvetta. Verkkokurssien avulla lisäämme perheiden tietoa palveluista, tukitoimista ja oikeuksista. Verkkovalmennuksen kautta vahvistamme vanhempien voimavaroja ja vanhemmuuden taitoja olla nuoren tukena itsenäistymisvaiheessa. Kutsumme vapaaehtoisia mukaan tarjoamaan vertaistukea eri elämäntilanteissa. Lue lisää