Vauvahaaveita-chat kehitysvammaisille aikuisille ja lähi-ihmisille

16.08.2018

Vahvistu vanhempana -hanke järjestää viisi Vauvahaaveita-chattiä kehitysvammaisille aikuisille, jotka haaveilevat vauvasta tai ovat miettineet lapsen hankkimista. Myös läheiset ja työntekijät voivat osallistua keskusteluun.

Chat tarkoittaa netissä kirjoittamalla käytävää keskustelua.

“Chattimme on tarkoitettu kehitysvammaisille aikuisille ja muille vastaanlaista tukea tarvitseville ihmisille, jotka haaveilevat vauvasta tai joita mietityttävät lapsen saaminen sekä vanhemmaksi tuleminen. Keskusteluun voivat osallistua myös lähi-ihmiset, joita pohdituttavat läheisen tukea tarvitsevan ihmisen lapsihaaveet”, Taija Humisto sanoo. Hän on Tukiliiton Vahvistu vanhempana -hankkeen projektipäällikkö.

Vahvistu vanhempana -hanke järjestää tämän syksyn aikana viisi chattia.

• Tiistaina 21.8. on chatti vauvahaaveista kehitysvammaisille aikuisille ja heidän lähi-ihmisilleen
  • 18.9. chatti lähi-ihmisille kuten isovanhemmille ja muille perheiden arjessa mukaan oleville ja
  • 23.10. chatti vanhemmille, joiden lapsi on sijoitettu asumaan muualle.

Chatteihin voi tulla keskustelemaan, hakemaan tietoa ja vertaisuutta. Vahvistu vanhempana -chatit järjestetään Tukinet.netissä, jonne pitää luoda oma käyttäjätunnus. Ryhmään osallistutaan nimimerkillä, eli niihin voi osallistua täysin nimettömänä. Tukinetin löydät osoitteesta
www.tukinet.net.

Vauvahaaveita-chatit

Chattiin osallistutaan nimimerkillä, joten nimesi tai muut tietosi eivät näy muille osallistujille tai chatin järjestäjille.

Tarvitset tunnukset www.tukinet.net -sivustolle, jotta voit osallistua chattiin. Tunnukset täytyy luoda jo ennen chatin alkamista. Voit luoda tunnukset tästä linkistä.

“Jos tarvitset ohjeita tai apua tunnusten luomiseen, voit pyytää apua esimerkiksi ohjaajalta. Voit pyytää apua myös meiltä Vahvistu vanhempana -projektilta puhelimella tai sähköpostilla. Löydät yhteystietomme sivun alalaidasta.” Taija Humisto kertoo.

• Chat aukeaa www.tukinet.net sivulla sovittuna aikana.
  • Löydät linkin chattiin tukinetin internet sivun vasemmasta reunasta ”Liveryhmät” tekstin alapuolelta.
  • Linkki tulee sivulle vasta edellisenä päivänä.

Chat: Vahvistu vanhempana -asiantuntijat juttelevat vauvahaaveista kehitysvammaisten aikuisten kanssa. #VahvistuVanhempana #Vauvahaaveita

Vahvistu vanhempana

Vahvistu vanhempana -toiminta tarjoaa tukea, tieto ja valmennusta perheille, joissa vanhemmalla tuentarvetta oppimisessa ja ymmärryksessä, ilman diagnoosirajoja. Lisätietoa valmennuksesta, tukitapaamisista ja chateista löydät nettisivuiltamme www.tukiliitto.fi/toiminta/vahvistu-vanhempana.

Vahvistu vanhempana -hanke kuuluu STEA:n rahoittamaan Kaikille eväät elämään -avustusohjelmaan.