Valtakunnallinen juristipalvelu löytyy Tukiliiton sivuilta

15.01.2020

Jäsenistön toiveesta Tukiliitto on koonnut listan asianajo- ja lakitoimistoista, joista jäsenet voivat maksusta saada palvelua oikeudellisissa tarpeissaan.

Valtakunnallisen juristipalvelun listalle kootuista yrityksistä saa palvelua esimerkiksi testamentin teossa, vahingonkorvausasioissa ja rikosasioissa. Tukiliiton lakineuvonnassa ei voida antaa tukea esimerkiksi testamentin tekoon, vaan tällainen palvelu täytyy löytää muualta.

Suomen Asianajajaliiton kautta löysimme toimistoja, joilla on osaamista tai kiinnostusta palvella tavalla tai toisella kehitysvammaisuuteen liittyvissä asioissa. Tällä hetkellä noin kymmenen toimistoa on ilmoittautunut listalle. Jäsenet voivat edelleen ehdottaa listalle lisää toimistoja, joista kokevat saaneensa hyvää, kehitysvammaisuuteen liittyvät erityistarpeet huomioivaa palvelua. Lähetä ehdotuksesi:
lakineuvonta@tukiliitto.fi.

Suora linkki juristipalvelun listaan sivullamme:
www.tukiliitto.fi/tuki-ja-neuvot/palveluiden-jarjestaminen/asianajo-ja-lakitoimistoja

Tukiliiton lakineuvonta: Tuki ja neuvot

Tukiliitto on erikoistunut kehitysvammaisten henkilöiden oikeuksiin ja palveluihin. Meiltä saat tietoa, tukea, neuvoja ja ohjausta. Neuvontasivuihin voit tutustua tästä:
www.tukiliitto.fi/tuki-ja-neuvot

Tietoa testamentin tekemisestä

Olemme koonneet yleistä tietoa testamentin tekemisestä tänne:
www.tukiliitto.fi/lahjoita/testamenttilahjoitus

Kuvituskuva Saara Kokko.