Tukiliiton loppuvuoden tapahtumat ja koulutukset

25.11.2020

Tukiliitto ei järjestä yli 10 hengen kasvokkaisia tapahtumia tai tilaisuuksia toistaiseksi. Teemaviikolla joulukuun alussa käytämme somessa tuttua tunnusta #kohtaamut. Luvassa on muun muassa vartin pituisia suoria lähetyksiä selkeäkielisenä Tukiliiton Facebook-kanavalla.

Sairaanhoitopiirit ovat tiukentaneet viime päivinä suosituksiaan koronavirustilanteen heikentyessä. Tästä syystä myöskään Tukiliitto ei järjestä yli 10 hengen kasvokkaisia tapahtumia tai tilaisuuksia toistaiseksi. Pääosin Tukiliiton loppusyksyn ja alkuvuoden tilaisuudet on jo suunniteltu toteutettavaksi verkossa, mutta joitakin yli kymmenen hengen ryhmätilaisuuksia joudumme myös lähiviikkoina perumaan. Seuraamme sairaanhoitopiirien, AVI:n ja valtioneuvoston ohjeita ja määräyksiä ja teemme tarvittaessa mukautuksia tapahtumien järjestämiseen.

Tukiliiton vanhemmille, aikuisille kehitysvammaisille henkilöille, ammattilaisille ja yhdistyksille suunnatut verkkokoulutukset ja muut tilaisuudet löytyvät tapahtumakalenterista. Lue lisää:
www.tukiliitto.fi/toiminta/tapahtumat

Seuraavat koulutukset, joihin voit tulla mukaan ovat:

• Verkkokeskustelu (chat): parisuhde erityislapsiperheessä
    keskiviikkona 25.11.2020 kello 17 – 18.30, lue lisää sivulta
    Parisuhde erityislapsiperheessä
  • Habaa perhetyöhön -verkkoseminaari ammattilaisille
    tiistaina 1.12.2020 (Teams)
    Habaa perhetyöhön
  • Verkkokeskustelu: Haastavat tilanteet
    perjantaina 4.12.2020 klo 18  – 19.30 (Teams)
    Haastavat tilanteet

Teemaviikko 1. – 7.12.

Valtakunnallisen teemaviikon slogan on tänä vuonna ”Irti köyhyydestä. Työstä palkkaa”. Teemaviikkoa vietetään Tukiliiton paikallisyhdistyksissä ja Me itse -ryhmissä, mutta myös valtakunnallisesti kampanjoiden ja lyhyiden tietoiskujen kautta. Voit seurata teemaviikkoa ja kertoa omasta tapahtumastasi sosiaalisessa mediassa #kohtaamut.

Kampanjan tapahtumat on koottu verkkosivuille:
tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/tuemme-yhdistyksia/teemaviikko/teemaviikko-tapahtumat

Tiedossa on muun muassa vartin pituisia suoria lähetyksiä selkeäkielisenä Tukiliiton Facebook-kanavalla

• Työtä ilman palkkaa
    3.12.2020 kello 14 –14.15 (Facebook Live).
    Keskustelua Tukiliiton näkemyksistä palkattoman työn tekemisestä.
  • Työtä ja palkkaa
    7.12.2020 kello 14 –14.15 (Facebook Live).
    Keskustelua Tukiliiton näkemyksistä palkkatyöhön tekemisestä ja sen tukemisesta.

Lue lisää teemaviikosta:
tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/tuemme-yhdistyksia/teemaviikko