Vertaislomat (tuetut lomat) 2023, julkaisimme ohjeita hakijalle

17.01.2023

Tukiliitto ja Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry (MTLH ry) järjestävät vertaislomia eli tuettuja lomia. Lomia on sekä kehitysvammaisille aikuisille että perheille, joissa kehitysvammainen tai vaikeasti vammainen lapsi.

Tukiliitto järjestää jälleen tuettuja lomia yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa. Haku on alkanut, haku loppuu aina 3 kuukautta ennen loman alkamista.

Lomien toteutus

Lomalle pääsyn perusteet ovat taloudelliset, sosiaaliset tai terveydelliset.

Lomat toteutetaan täysihoidolla, johon sisältyy aamiainen, lounas ja päivällinen sekä lomaohjelma. Välipaloista, matkakuluista ja mahdollisten retkien kustannuksista lomalaiset vastaavat itse. Loman omavastuuosuus aikuisilta ja 17 vuotta täyttäneiltä on 125 euroa. Alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta.

Haku loppuu aina kolme kuukautta ennen loman alkamista.

Ohjeita hakijalle

Selkolehti Leijan jutussa kerrotaan ohjeita ja vinkkejä, joiden avulla voit hakea MTLH ry:n ja Tukiliiton järjestämälle vertaislomalle eli tuetulle lomalle.

Voit lukea jutun tästä linkistä
Haluatko hakea vertaislomalle? Lue ohjeet hakemuksen täyttäjälle

Aikuisten vertaislomat eli tuetut lomat 2023

29.5.–3.6.2023
Loma pidetään Rokulla kylpylähotellissa, jonka nimi on Rokua Health & Spa. Haku päättyy 1.3.2023.

28.8.–2.9.2023
Loma pidetään Leppävirralla kylpylähotellissa, jonka nimi on Sport & Spa Hotel Vesileppis Oy. Haku päättyy 28.5.2023.

18.–23.9.2023
Loma pidetään Lohja Spa & Resort -kylpylähotellissa. Haku päättyy 18.6.2023.

Lisätietoja tuetulle lomalle hakemisesta sivulla
Lisätietoja aikuisten tuetuista lomista

Malikkeen tuetut lomat 2023

Vertaisloma lapsiperheille (tuettu loma)
12.–17.6.2023, Kangasala
Kehitysvammaisten Tukiliitto ry / Malike
Paikka on Ikifit / Kuntoutus Apila. Loma on suunnattu vaikeasti vammaisten lasten perheille. Kohderyhmän lapset tarvitsevat apuvälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua. Haku päättyy 12.3.2023. Lomasta lisätietoja sivulla
Voimaa vertaisuudesta (tuettu loma), Kangasala

Lapsiperheiden tuetut lomat 2023

Tuetun lomatoiminnan tavoitteena on tarjota kodin ulkopuolinen lomamahdollisuus niille perheille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Perheille on tarjolla ohjattua virkistävää tekemistä sekä mahdollisuus viettää aikaa yhdessä ja rentoutua omien toiveiden mukaisesti. Loman tavoitteena on lisätä koko perheen hyvinvointia.

Vertaisloma lapsiperheille (tuettu loma) 11.–16.6.2023
Kylpylähotelli Rauhalahti, Kuopio

Kehitysvammaisten lasten perheille on tarjolla ohjattua virkistävää tekemistä sekä mahdollisuus viettää aikaa yhdessä ja rentoutua omien toiveiden mukaisesti.  Tuetulla lomalla voit tavata toisia samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia, jakaa kokemuksia ja saada vertaistukea ja voimavaroja arjen tueksi. Hae mukaan 11.3.2023 mennessä. Tiedot tarkentuvat.

Vertaisloma lapsiperheille (tuettu loma) 30.7.–4.8.2023
Liikuntakeskus Pajulahti

Kehitysvammaisten lasten perheille on tarjolla ohjattua virkistävää tekemistä sekä mahdollisuus viettää aikaa yhdessä ja rentoutua omien toiveiden mukaisesti.  Tuetulla lomalla voit tavata toisia samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia, jakaa kokemuksia ja saada vertaistukea ja voimavaroja arjen tueksi. Hae mukaan 30.4.2023 mennessä. Tiedot tarkentuvat.

Tietoa sivulla
tukiliitto.fi/toiminta/perheet-ja-vertaistuki/vertaislomat-perheille-tuetut-lomat

*  *  *

Tue toimintaamme

Lahjoita 10 euroa, lähetä tekstiviesti KOHTAAMUT numeroon 16499.