THL: Koronavirus selkokielellä

12.03.2020

THL on julkaissut tietoa ja ohjeita koronaviruksesta selkokielellä. On tärkeää huolehtia hygieniasta. Pese kädet huolellisesti. Jos yskittää, käytä nenäliinaa tai hihaa.

Suojaa suu, jos yskittää

Hyvä hygienia on paras tapa ehkäistä koronaviruksen
ja kaikkien muidenkin virusten leviämistä.

  • Pese kädet usein huolellisesti vedellä ja saippualla.
  • Suojaa suusi, kun yskit tai aivastat.
    Käytä esimerkiksi nenäliinaa tai hihaa.
    Älä yski tai aivasta kämmeneesi.

Muista myös nämä:

  • Vältä kättelyä. Keksi muita tapoja tervehtiä ystäviäsi.
  • Pysy ainakin metrin päässä henkilöstä, joka yskii tai aivastaa.
  • Tee etätöitä, jos se on mahdollista.
  • Vältä suuria tapahtumia ja harrastusryhmiä.

THL:n selkokieliselle sivulle päivitetään uusimpia
tietoja ja ohjeita koronaviruksesta.
Pääset sivulle tästä linkistä.

Lähde:
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/taudit-ja-taudinaiheuttajat-a-o/koronavirus-covid-19/koronavirus-covid-19-selkokielella